شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت بازار فولاد و سنگ آهن چین

بازار فولاد چین :

چین یکی از بزرگ ترین مصرف کننده ها و تولید کننده های فولاد است. بیشترین سهم از بازار فولاد جهانی، متعلق به کشور چین است. طی سال های اخیر، کشور چین همیشه در میزان صادرات فولاد خود رشد داشته و هر ساله میزان ظرفیت تولیدی و صادراتی آنها نیز افزایش می یافت؛ اما طبق جدید ترین گزارشی که اخیرا از سوی بازار فولاد چین به دست آمده است، حاکی از کاهش صادرات فولاد در این کشور است.

میزان صادرات فولاد چین در ماه سپتامبر سال جاری حدود هجده درصد کاهش ماهانه داشته و تا 5 میلیون تن ثبت شده است. لازم به ذکر است که این آمار، کم ترین آمار گزارش شده بازار فولاد چین از ماه فوریه سال 2014 تا کنون بوده است. همچنین گفتنی است که میزان صادرات فولاد ماه سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود  42% افت سالیانه داشته است. همین آمار را اگر بخواهیم در 9 ماه اول امسال مقایسه کنیم، متوجه کاهش 30 درصدی خواهیم شد. از جمله مواردی که باعث شده تا حجم صادراتی فولاد چین کاهش یابد، بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی این کشور است که باعث شده تا سود حاصل از فروش داخلی، به مراتب بسیار بیشتر از صادرات بشود.

بازار سنگ آهن چین :

روند قیمت ها در بازار وارداتی سنگ آهن در روز گذشته تقریبا در یک حالت ثابت بود. با این وجود، آخرین قیمت اعلامی پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62% حدود 10 کاهش داشت. اما قیمت های قراردادی سواپ سنگ آهن در ماه نوامبر، حدود 1 دلار در بورس سنگاپور افزایش یافت. در حال نیز میزان تقاضا ی سنگ آهن در این کشور کمی بهبود یافته است. البته گفتنی است که به دلیل کاهش تولید فولاد در کارخانه های شمالی چین، میزان تقاضا برای سنگ آهن افزایش چشم گیری نخواهد یافت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.