شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

صادرات 25 میلیون تنی فولاد ایران

طبق سند چشم انداز1404 تولید فولاد ایران باید به 55 میلیون تن در سال برسد اگرچه ممکن است در نگاه اول کمی دور از دسترس به نظر برسد اما به گفته برخی از کارشناسان از جمله مدیر عامل فولاد مبارکه، رسیدن به این مهم با برنامه ریزی مشخص شدنی است.در حقیقت بخش زیادی از مقدمات و زیر بنا های رسیدن به این هدف انجام شده و ده ها کارخانه متوسط و بزرگ ساخته شده یا در مراحل نهایی هستند. اما سبحانی معتقد است که تولید تنها مشکل رسیدن به این هدف نیست بلکه مشکل اصلی بازار است. اگر در پی دست یافتن به این هدف هستیم افزایش صادرات  به 25 میلیون تن فولاد در سال باید محقق شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در نشست تخصصی استراتژی فولاد در افق ۱۴۰۴ با اعلام این مطلب افزود: با توجه به روند مصرف داخلی فولاد، نیاز داخلی تا 1404 به 30 میلیون تن در سال می رسد و با توان صادرات 25 میلیون تن در سال میتوان به افق 1404 دست یافت.
وی تصریح کرد: رسیدن به ۵۵ میلیون تن فولاد بلند پروازانه نیست؛ اما باید دید این رقم در تولید و صادرات اقتصادی چگونه خواهد بود.سبحانی تکمیل زنجیره فولاد، موازنه ظرفیت در زنجیره تولید، ‌ظرفیت‌های غیراقتصادی، پراکندگی واحدها، ناقص بودن زنجیره فولاد، تکنولوژی تولید، بهره‌وری پایین نیروی کار و عدم توجه به بازار صادراتی را از چالش‌های اساسی تولید رقابتی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دانست که نتیجه آنها عدم توان رقابت خواهد بود.وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای تولید کنیم تا بتوان با کشورهای همسایه رقابت کرد. از این رو هدف، فقط تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیست.سبحانی با بیان اینکه در گروه فولاد مبارکه زنجیره تولید فولاد تکمیل شده است، گفت: در این مجموعه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌شود و از سنگ تا زنگ را در زنجیره تولید داریم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.