شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

کاهش عرضه فولاد در خاورمیانه تا سال 2020

میزان تقاضای فولاد در خاورمیانه آینده روشنی دارد اما وجود تنش هایی در خاورمیانه و تکیه کردن کشورهای این منطقه بر نفت، موجب شده تا این آینده روشن در حاله ای از ابهام قرار گیرد. اگرچه نباید از چالش همیشگی تولید کنندگان که واردات است چشم پوشی کرد.

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، شتی مدیر بازرگانی کارخانه فولاد القریر امارات متحده عربی با اشاره به آمار انجمن جهانی فولاد گفت: میزان تقاضای فولاد در سال آینده با افزایش 5 درصدی مواجه خواهد شد و این میزان به 56 میلیون خواهد رسید که رتبه دوم رشد سریع را در میان مناطق جهان کسب خواهد کرد. وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است میزان تقاضا در کشورهای جی سی سی تا سال 2020 به 30 میلیون تن برسد این در حالیست که طبق بررسی آمارها تخمین زده شده که تا پایان سال 2017 این میزان به 28 میلیون تن خواهد رسید. اگرچه حجم تقاضا با رشد همراه خواهد شد اما تغییر چشمگیری در توزیع این تقاضا بوجود نخواهد آمد و همچنان عربستان سعودی و امارات متحده عربی بیش از 70 درصد فولاد مصرفی را به خود اختصاص خواهند داد.

آقای شتی در ادامه افزود: در شرایطی که میزان تولید فولاد رشد مثبتی داشته است، اما همچنان فاصله بین عرضه و تقاضا وجود دارد. اگرچه براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتحادیه فولاد عرب، این فاصله تا سال 2020 نسبت به سال 2015 با 14 درصد کاهش مواجه خواهد شد که به سبب آن این منطقه در آن سال با حدود 18 میلیون تن کمبود میزان عرضه مواجه خواهد شد. این فاصله و قوانین حمایتی از صنعت فولاد موجب می شود تا میزان جذب رقبای خارجه به این منطقه افزایش یافته و این یک معضلی است برای تولید کنندگان فولاد در خاورمیانه زیرا کشورهای موجود در خاورمیانه تعرفه های حمایتی موثری  برای فولاد وارداتی ندارند، در نتیجه این شرایطی مناسب برای مصرف کنندگان در این منطقه می باشد اما در مقابل دارای معضلات بزرگی برای تولیدکنندگان است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.