شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تأثیرگذاری «ناآرامی‌ها» بر بازار فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ، روند رشد قیمت آهن آلات در دو هفته ی گذشته به طور نجومی رخ داد . این رشد 150 تومانی در حدی بود که فعالان بازار فولاد عنوان کردند : قرار نیست روند صعودی قیمت در دی ماه ادامه داشته باشد بلکه ترمز این افزایش قیمت در همین ماه کشیده خواهد شد.

این ناآرامی های اخیر در سراسر کشور باعث شد ، دلار تحرکات افزایشی از خود بروز دهد و طی یک هفته حدود 200 تومان افزایش را به ثبت برساند. فعالان بازار فولاد در رابطه با این موضوع بیان کردند : « اثرگذاری تحرکات قیمت دلار روی بازار فولاد گرچه به سرعت رخ نمی دهد ولی با تثبیت اوضاع این اثرگذاری بیش از پیش میشود. » 

با توجه به فضای نا آرام بازار فولاد و روند افزایشی قیمت های آهن آلات و فولاد آلیاژی ، بازار با نوسان شدیدی روبه رو بوده است. در عین حال افزایش قیمت ارز در هفته گذشته ، اثر خود را در ماه بهمن و اسفند نشان خواهد داد. در واقع یکسری مواد اولیه در بازار وجود دارند که در زمان های بحرانی افزایش قیمت نخواهند یافت . از جمله می توان به فولاد اشاره کرد که در این بازار خریدها در ماه های قبل رخ داده و این بخش در ماه های آینده سمت و سوی کاهشی یا افزایشی خودشان را صد در صد نشان خواهند داد. بنابراین از اثرگذاری افزایش قیمت دلار بر روی بازار فولاد درماه های آینده نباید غافل شد.

طبق گزارش شرکت فولاد آلیاژی حامیران ؛ با توجه به افت سود بانکی و عدم تحرک بازارهای مسکن ، احتمال بازگشت سرمایه هایی که قبلا خارج شده اند به بازار فولاد وجود دارد. در این میان بازارها از جمله بازار فولاد در شب عید نیازشان به سمت نقدینگی سوق پیدا می کند به طوری که در ماه های بهمن و اسفند جهش قیمتی در این بازار رخ می دهد. در واقط اکثریت تاجران فولاد ترجیح می دهند دست به ریسک خرید دلار در این شرایط نزنند زیرا خرید آهن 2 هزار و 400 تومانی را به دلار 40 هزار و 300 تومانی ترجیح می دهند. هرچند شرایط رکود نسبی  در ماه های قبل بر بازار فولاد وجود داشته است و آمارها نشان می دهد که انیارها طی 10 روز گذشته ، کاهش خروجی روزانه داشته اند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.