شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

مروری بر چشم انداز بازار جهانی فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ این بخش از بازار سال پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشت . از این رو دیدگاه های متفاوتی برای سال پیش رو وجود دارد. تولیدکنندگان آهن آلات  دنیا با استفاده از فرصتی که از عدم حضور چین در بازارهای صادراتی جهان فراهم شده بود ، برای پر کردن این خلاء با یکدیگر رقابت می کردند.
از این روعرضه جذاب ورق سیاه MMK روسیه در بازارهای وارداتی ویتنام ؛ به خصوص در سه ماهه پایانی سال، باعث جلب توجه خریداران این ناحیه‌گردید. از جمله بزرگترین استفاده کنندگان از این فرصت پیش آمده ، هندوستان بود که سهم خود را بازار ورق سیاه ، بازارهای بیلت و میلگرد جنوب شرقی آسیا افزایش داد. انتظار می رود این میران بالا از سهم نیز در سال 2018 ثایت باقی بماند. بر خلاف هند ، صادرات آهن آلات چین نسبت به دوره ی مشابه سال گذشته با 42 درصد کاهش روبه رو بوده است. این افت را می توان نتیجه ی سیاست های انقباضی دولت در جهت کاهش بدهی ها به اقتصاد و گذر از یک اقتصاد تولید-محور به اقتصادی مصرف-محور دانست. سال گذشته چین صادرات فولاد خود را محدودتر کرد تا بتواند جوابگوی رشد تقاضای داخلی فولاد بخش ساخت و ساز باشد. البته در کنار اینکه دولت چین  تولید فولاد خام و فولاد آلیاژی را محدود کرده بود  ، برخی کشورها هم برای حمایت از بازار داخلی خود واردات از چین را محدود کرده بودند.

حال با نگاهی بر چشم اندازبازار جهانی فولاد می توان دریافت که صنعت فولاد از اقتصاد و رشد آن تبعیت می کند ؛ چرا که در پی رشد اقتصادی صنایعی همچون ساخت و ساز ، خودرو سازی و زیرساخت ها که بیشترین مصارف فولاد به آنها تعلق دارد ، رشد می کنند. بنا به پیش بینی انجمن جهانی فولاد ، انتظار میرود تقاضای جهانی از این محصولات در سال 2018 به یک میلیارد و 450 میلیون تن افزایش یابد. این رشد منجر به اجرای عملکردی بهتر از انتظارات ، برای اقتصادهای توسعه یافته و درحال توسعه می شود. 

طبق گزارش شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان ، اصلاحات اقتصادی در کشورهای در حال توسعه متفاوت است و به نظر می‌رسد برنامه‌های اصلاحاتی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند مصر، برزیل، آرژانتین، مکزیک و هند، در طول زمان افزایش داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که فعالیت‌های ساخت‌وساز در برزیل طی 2018 بهبود بیشتری را تجربه کند؛ به‌علاوه امید است که اصلاحات دولتی باعث ایجاد یک محیط سرمایه‌گذاری مناسب در هند شود و این در حالی است که ویتنام و فیلیپین در رده کشورهایی قرار دارند که رشد اقتصادی بالایی را تجربه خواهند کرد؛ در حالی‌که اقتصادهای بالغ مانند تایلند و مالزی رشد کمتری دارند.

بنابراین با مروری بر چشم انداز بازار فولاد ، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که تقاضا برای فولاد بیشتر می‌شود و تقاضا برای فولاد چین نیز در روند صعودی قرار دارد، اما از شتاب آن کاسته می‌شود. درنتیجه با توجه به اثرگذاری چین، این پیش بینی وجود دارد که از شتاب رشد تقاضای فولاد در تمام دنیا نیز کاسته شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.