شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

صنعت فولاد به دور از بحران تعرفه ای


به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات 6 میلیون تنی محصولات فولادی خبر داد و گفت : با توجه به تعرفه های جدید برای واردات محصولات فولادی و افزایش نرخ ارز ، واردات به صرفه نیست و این بخش بحران تعرفه و واردات ندارد. رسول خلیفه سلطانی با اشاره به موضوع تعرفه واردات فولاد که چندی پیش در برخی محصولات کاهش پیدا کرده بود ، بیان کرد : در حال حاضر فولاد بحران تعرفه ای ندارد و تعرفه های موجود نیز قابل دفاع است چرا که در زمان فعلی قیمت ارز بالا رفته و با تعرفه های وضع شده ، واردات محصولاتی که در داخل تولید می شود ، صرفه اقتصادی ندارد.
وی در ادامه افزود : در خصوص کاهش تعرفه واردات برخی از انواع ورق آلیاژی باید گفت که میزان تولید این محصولات در داخل کشور کم بود که همین امر موجب شد در مدت زمان کوتاهی تعرفه ی واردات برخی از این محصولات کاهش یابد تا نیاز داخلی از این طریق تأمین شود که این فشاری به تولید وارد نمی کند.
خلیفه سلطانی با بیان اینکه روند صادرات در مسیر اهداف مشخص شده قرار دارد ، تصریح کرد: در خصوص صادرات محصولات فولادی باید گفت که ما در سه بخش صادرات را پیش بینی کردیم که شامل آهن اسفنجی ، فولاد خام و فولاد آلیاژی می شود. بر اساس این آمار در 9 ماهه اخیر صادرات آهن اسفنجی 500 هزار تن بوده ، صادرات فولاد خام به 5/4 میلیون تن رسیده و صادرات انواع محصولات فولادی مانند فولاد گرمکار و فولاد سردکار به 2/1 میلیون تن رشد داشته است.
طبق گزارش شرکت فولاد حامیران ، در مجموع رقم صادرات مرز 6 میلیون تن را رد کرده و با ادامه ی این روند تا پایان سال میزان صادرات به 8 میلیون تن خواهد رسید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.