شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است.
ساخت‌وساز از اواسط سال ۹۲، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌که تیراژ ساخت و عرضه مسکن در پایتخت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۵۹ درصد و ۳۴ درصد افت کرد. بدین ترتیب عمق رکود ساختمانی در پایتخت ، در سال 94 به بیشترین حد خود رسید. بررسی ها حاکی از آن است که میزان نیاز بازار مسکن تهران به واحد مسکونی جدید حدود 8 هزار واحد مسکونی است و برای تعادل بخشی به سطح عرضه و تقاضای مسکن باید این نیاز برطرف شود. این تعداد واحد مسکونی باید با شرط رعایت الگوی تقاضا و توزیع پروانه ها بر حسب ظرفیت ملکی مناطق مختلف پایتخت ساخته شود ؛ در غیر این صورت تأثیر محسوسی در تنظیم بازار معاملات مسکن نخواهد داشت.
تابستان امسال تیراژ ساخت و سازهای مسکونی در تهران 13 درصد افزایش پیدا کرد و این رشد بر روی بازار آهن آلات نیز تأثیرگذار است. از این رو با ثبات قیمت در بازار آهن از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن می توان به رشد ساخت و ساز مسکن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.