شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش قیمت یوآن چین و تاثیرآن بر بازار فولاد

     

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، از اواخر ماه ژانویه اوایل فوریه قیمت مواد اولیه فولاد سازی از جمله سنگ آهن و زغال سنگ متالوژی با افزایش مواجه گردید که دلیل این افزایش قیمت رشد میزان تقاضای خرید در کشور چین با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو بوده است.در این میان رشد قیمت یوآن نسبت به نرخ دلار نیز اثرگذار بوده است.  

اخرین شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس، در روز چهارشنبه هفته گذشته 25/78 دلار برای هرتن خشک سی اف آر گزارش شد که 40/3 دلار در هر تن خشک معادل ۵/ ۴ درصد افزایش قیمت ماهانه داشته است. قیمت زغال‌سنگ نیز رشد ماهانه ۱/ ۵ درصدی معادل ۵/ ۱۱ دلار داشته و به ۵۰/ ۲۳۳ دلار در هر تن سی‌اف‌آر چین رسیده است.

آمار بدست آمده حاکی از عدم حرکت این دوماده اولیه در یک راستا می باشد. اما در حال حاضر هردو این ها به علت رشد قیمت یوآن و بهبود فعالیت های بازار و افزایش میزان تقاضا برای خرید، دچار افزایش قیمت شده اند. کشور چین 69 درصد از کل تولیدات بازار جهانی سنگ آهن را وارد می کند اما این میزان اقتدار در مورد زغال سنگ صدق نمی کند. در شرایط فعلی از اواخر ماه ژانویه هر دو ماده اولیه یاد شده روندی صعودی را پیش گرفتند زیرا خریداران چینی قبل از تعطیلات سال نو اقدام به معامله کردند.

با اغاز سال جدید میلادی، قیمت یوآن در مقایسه با دلار روندی افزایشی داشت و در روز 8 فوریه سال جاری به بالا ترین قیمت یعنی ۲۸۲۲/ ۶ دلار برای هر یوآن رسید که افزایش 56/3 درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است. . افزایش قیمت یوآن موجب شد تا تفاوت قیمتی بین محموله‌های سنگ آهن بنادر چین که به یوآن هستند با محموله‌های وارداتی دلاری کاهش یابد و تقاضا برای واردات این ماده اولیه را افزایش دهد. همچنین در بازار زغال‌سنگ نیز ظاهرا افزایش قیمت یوآن باعث شد تا خریداران زغال‌سنگ بتوانند ۹ تا ۱۰ دلار در هر تن در معاملات اوایل فوریه خود نسبت به اوایل ژانویه ذخیره کنند، از این‌رو تقاضای خرید آن بالا رفت.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.