شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش قیمت فولاد مهم ترین خبر طی یک هفته گذشته

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، طی یک هفته گذشته مهم ترین خبری که منتشر شده است، افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی کشور می باشد. اگرچه در این افزایش قیمت ها عواملی همچون نوسانات عرضه و تقاضا، ورود آرام و اندک اندک تقاضای فصلی روزهای پایان سال، بالا رفتن قیمت دلار و خودنمایی واسطه گری و سفته بازی و بسیاری از عوامل دیگر دخیل بوده اند.

طبق اطلاعات بدست آمده، در بازار هایی جهانی از قبیل بازار بیلت شاهد افزایش قیمت ها هستیم. البته هنوز اوج افزایش قیمت ها مشاهده نشده و انگار بازار جهانی در انتظار شفافیت اتفاقات و همچنین شروع به کار جدیدتر بازار های این حوزه می باشد. این وضعیت جدید بوجود آمده شاید بتواند تاثیر بسیاری بر این بازار بگذارد. بنظر می آید بازارهای جهانی فولاد فرصت تاثیرپذیری بیشتری از نوسان های قیمت های جهانی داشته باشد. در ادامه به نوسان  در بازار سنگ آهن می پردازیم.

سنگ‌آهن

طی هفته گذشته قیمت ثبت شده برای سنگ اهن وارداتی خلوص 62 درصد به چین 78/25 دلار برای هرتن خشک سی اف آر اعلام شد که این میزان کمتر از 2 دلار با افزایش قیمت مواجه شده بود. البته در آخرین روز های هفته با رسیدن به تعطیلات سال نو چینی ها بازار در سکوت فرو رفت. همچنان کارشناسان این بازار نسبت به روند بازار بعد از تعطیلات کشور چین خوش بین هستند چراکه میزان مصرف فولاد افزایش می یابد.

آخرین موجودی که از سنگ اهن بنادر چین گزارش شده، 152/4 میلیون تن بوده است. در بازار های سنگ آهن صادراتی کشور، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد از ۶/ ۴۴ دلار در هر تن فوب به ۶/ ۴۰ دلار رسید. سنگ‌آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۰/ ۶۱ درصد ایران نیز از ۱/ ۳۸ دلار به ۹/ ۳۶ دلار در هر تن فوب رسیده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.