شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

چالش های پیش رو سند چشم انداز 1404

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، از مهم ترین مشکلاتی که بر سر راه سند چشم انداز  1404 برای توسعه صنعت فولاد وجود دارد، حضور نداشتن واحد های کوچک فولادی در زنجیره فولاد ایران می باشد. به اعتقاد برخی کارشناسان در این حوزه، بخش های کوچک خصوصی در صنعت فولاد باید مورد توجه قرار گیرد و به عبارتی دیگر نیاز است سهم بخش خصوصی در این حوزه و ظرفیت کل فولاد کشور افزایش یابد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای سند چشم انداز 1404، میزان ظرفیت تولید فولاد کشور تا پایان این سند باید به بیش از 55 میلیون تن رسد و این در شرایطی است که مشکلات بسیار زیادی بر سر راه رسیدن به این هدف وجود دارد که از جمله این مشکلات می توان به عدم حضور پررنگ بخش کوچک خصوصی در زنجیره فولاد اشاره نمود. اکنون بخش اعظم تولید فولاد کشور بوسیله 4 هلدینگ بزرگ این حوزه صورت می پذیرد و دیگر واحد های کوچک نقش بسیاری در تولید ندارند.

در حال حاضر و به‌خصوص طی سال‌های اخیر، بخش کوچک صنعت فولاد با چالش های بسیاری مواجه‌ بوده که کمبود منابع مالی، تأمین مواد اولیه، چالش‌های هزینه تولید، ضعف در بازار رقابت و ناتوانی در رقابت با شرکت‌های دولتی و شبه دولتی و... از جمله مشکلات این بخش از صنعت فولاد می باشد. اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که ضعف‌های مرحله تولید و قیمت تمام‌شده محصولات بخش خصوصی نیز در بازاریابی و کشف بازارهای جدید و پایدار بی‌تأثیر نبوده است. 

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزات صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر بیش از 120 واحد فعال صنعتی در زمینه تولید فولاد خام فعالیت دارند که بخش اعظم تولیداتشان شمش های فولادی (شامل بیلت، بلوم و اسلب) می باشد. محصول تعداد اندکی از این واحدها شمش چدن است. 4 مجموعه بزرگ تولیدی ایران یعنی (فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، شرکت ملی فولاد الیاژی ایران و ذوب آهن اصفهان) که دارای زیرمجموعه‌های متعدد ی هستند، مجموعا حدود 78 درصد از محصولات نیمه‌ساخته فولادی ایران را تولید می‌کنند.

شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی اصفهان و همچنین نمایندگی انحصاری فروش فولاد آلیاژی بهلر در ایران نیز در زمینه فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه فعالیت دارد که  برای اطلاع از قیمت محصولات همچون قیمت فولاد mo40 ، قیمت فولاد ck45  ، قیمت فولاد hss  و دیگر محصولات فولادی می توانید با شماره های 63511-021 تماس حاصل فرمایید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.