شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رشد حجم تولید فولاد زنگ نزن

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، یکی از مهم ترین آلیاژ ها در دنیا فولاد است. هر ساله میلیون ها تن فولاد در جهان تولید می شود. این فلز جهانی در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله موارد مورد استفاده می توان به ساخت لوازم آشپزخانه تا ریل های سنگین راه آهن اشاره نمود که همگی آن ها از فولاد تهیه می شوند. آلیاژ فولاد از ترکیب کربن با آهن بدست می آید. فولاد ضد زنگ از مهم ترین فولاد الیاژی ها می باشد.

در حال حاضر شاهد افزایش بیش از پیش ساخت و ساز و همچنین افزایش تقاضا برای خودرو در کشورهای توسعه یافته هستیم. طبق پیش بینی های صورت گرفته، ارزش بازار فولاد زنگ نزن در سال 2025 به 133.8 میلیارد دلار خواهد رسید. بکارگیری سیاست‌های کاهش مازاد ظرفیت از سوی دولت چین نیز در دوره پیش‌بینی از دیگر عوامل رشد بازار فولاد زنگ‌نزن می باشد.

سهم 54 درصدی چین از کل حجم تولید فولاد زنگ‌نزن

کشور چین در سال 2016 ، 54 درصد از کل حجم تولید فولاد زنگ نزن را به خود اختصاص داد. دیگر کشور های اسیایی بجز چین در کل با سهم 22 درصدی، جایگاه دوم جهان را کسب کردند. بعد از این کشور ها، به ترتیب اروپا 16 درصد و امریکا با 6 درصد سهم در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند. بطور میانگین طی سال های 1998 تا 2016 فولاد زنگ‌نزن بیشترین نرخ رشد تجمعی را نسبت به فلزات پایه و فولاد داشت. میزان نرخ رشد سالانه در بازه زمانی یاد شده 5.4 درصد گزارش شده است.

بیشترین رشد تولید فولاد زنگ‌نزن بین سال‌های 2010 تا 2016 مربوط به قاره آسیا بوده است.  در آسیا نیز چین همچنان که در فولاد ساده کربنی پیشتاز است در فولاد زنگ‌نزن نیز بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داد. تا سال 2025 ارزش بازار فولاد زنگ‌نزن به 133.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.