شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تاثیر تعرفه واردات فولاد اروپا بر فولاد ایران

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، به عقیده یکی از کارشناسان بازار فولاد، با اعمال تعرفه بر روی فولاد اروپا، بازار برای محصولات فولادی ایران جا باز می کند چرا که نقل و انتقال کالا های اساسی بین اروپا و امریکا کاهش می یابد.

طبق اخرین امار بدست از سوی وزارت بازرگانی امریکا، در شرایط فعلی 7/16 درصد از مجموع واردات این کشور از کشور کانادا که در شمال کشور امریکا قرار دارد، می باشد.دو کشور برزیل و کره جنوبی هر کدام به ترتیب 2/13 و 7/9 درصد از بازار وارداتی امریکا را در دست داشته و در رتبه دوم و سوم قرار دارند. پس از این دوکشور، فولاد سازان چینی هستند که حدود 5 درصد از تامین واردات امریکا را به خود اختصاص داده اند.

کارشناسان بر این عقیده اند که کشور امریکا با اعمال این تعرفه بر روی فولاد اروپا و علی الخصوص کشور چین، موجب خواهند شد که تولید کنندگان کشورشان یک پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و به دنبال آن میزان تولیدات خود را افزایش خواهد داد همچنین با این روش می تواند بازار داخلی خود را در دست گیرد.

دنیا نور، کارشناس صنعت فولاد در این باره گفت: در حال حاضر اقتصاد امریکا شرایط مطلوبی داشته و طی دو سال گذشته رونق پیدا کرده است. صنعت فولاد، یک صنعت مادر بوده و نقش بسزایی در تامین کالاها دارد، با اعمال این تعرفه بر واردات فولاد، صعت فولاد امریکا همانند صنعت اسلحه سازی مجبور است نیاز خود ا با استفاده از کالا های داخلی تامین کند.

 وی در ادامه با اشاره به تاثیرات این تصمیم بزرگ بر فولاد ایران افزود:  این رخداد دو وجه دارد. هم می تواند یک تهدید برای فولاد کشور ما باشد، و هم می تواند یک فرصت طلایی محسوب شود. با اعمال این تعرفه بر روی فولاد اروپا، میزان نقل و انتقال بین اروپا و امریکا کاهش یافته و از این طریق جا برای بازار فولاد ایران باز خواهد شد. اما از سویی دیگر می توان گفت خطر عدم تمدید برجام نیز وجود دارد. در صورتی که رئیس جمهور امریکا برجام را تمدید نکند، روی نقل و انتقالات بانکی به مشکل بر خواهیم خورد.

وی در اخر خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی ما باید بهترین کار را به لحاظ دیپلماسی اقتصادی انجام دهیم و این است ه روابطمان را با اتحادیه اروپا افزایش داده و روسا را توجیه کنیم ت تحت تاثیر اقدامات امریکا قرار نگیرند تا از این طریق آینده بانکی نقل و انتقالات بین اروپا و ایران تضمین شود.  

در همین رابطه، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور هشدار داده است که در صورت وضع این تعرفه سیل عظیمی از واردات کشور را تهدید خواهد کرد. چراکه کشور های صادر کننده به امریکا به دنبال بازار هایی برای صادراتشان می گردند و در این بین کشور ما بهترین گزینه است زیرا  تعرقه واردات کمی را داراست.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.