شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

عوامل تاثیر گذار بر بازار فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، عوامل تاثیر گذار بر بازار فولاد داخلی در هفته گذشته را می توان تاثیر پذیری از چند موضوع عنوان کرد. از جمله این عوامل به ترتیب تاثیر گذاری می توان به نبود نقدینگی در بازار فولاد و سرازیر شدن آن به بازار ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، عواقب افزایش تعرفه واردات امریکا، روند استقبال از مشتری و تشویق تقاضای مشتری از سوی کارخانه ها که موجب شده کارخانه ها وارد مسابقه کاهش قیمت شوند، اشاره نمود که همه و همه بر روی روند بازار فولاد طی اخرین روز های سال جاری اثر گذاشته اند.

با توجه به این موضوع، طی ماه های اخیر تغییر روند بازار های سفته بازی و افزایش قیمت ها یکی از مهم ترین عواملی بوده که باعث شده نقدینگی از بازار فولاد به سمت دیگر بازار ها از جمله ارز سرازیر شود. به معنای دیگر، ریسک فعالان این بازار به سمت بازار های سفته بازی تغییر مسیر داده است.

نقدینگی سرگردان بین تولید و سفته‌بازی

طی هفته گذشته بازار فولاد در شرایطی بسر می برد که مهم ترین عامل تاثیر گذار بر جو روانی این بازار ثبات و میل به کاهش قیمت در بازار ارز وجود داشت. بازار ارز به یک ثبات نسبی رسیده سات اما گزارشات حاکی از کمبود ارز در کشور می باشد، که این امر تاثیر بسزایی بر فعالیت تجار در بازار فولاد خواهد گذاشت.

در بار این موضوع محمد اعتباری، فعال بازار آهن و مقاطع فولادی می گوید: افزایش تقاضا در بازار ارز به دنبال افزایش نرخ ارز طی چند ماه گذشته قابل توجه بوده است. بازار ارز همانند یک انربا عمل کرده و نقدینگی دیگر بازار ها را به سمت خود کشیده و سرمایه گذاری در دیگر بازار ها را با تعلل مواجه کرده و روند بازار ها را تغییر داده است. این امر موجب ایجاد دو روند شده است:

2) خروج نقدینگی از بازار فولاد و سرازی شدن آن به بازارهای دیگر

2) افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی در بازار فولاد مانند شمش.

محمد اعتباری  بر این عقیده است که تمایل تجار در روزهای پیش رو به سمت بازار ارز، فعالیت در بازار فولاد را با وقفه مواجه کرده است، روند عدم تمایل خرید در بازار فولاد با علم به این امر که امکان دارد قیمت ها در این بازار با افزایش مواجه شود، رخ داده است، اما «انرژی ریسک تجار» به سمت بازار ارز گرایش دارد و همین امر مجددا بازار فولاد را تحت‌الشعاع می دهد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.