شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت بازار فولاد در سال 97

به گزار حامیران در تحلیل بازار فولاد، بهرام سبحانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در باره وضعیت بازار فولاد طی سال آینده گفت: در سال آینده قیمت فولاد به دلیل کاهش عرضه افزایش نخواهد یافت. اما امکان افزایش قیمت ها ناشی از افزایش هزینه های تولید وجود دارد.

وی در گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار در سال 96 افزود: طی سال جاری به دلایل متعددی از جمله خروج صنایع پایین دستی از رکود، بازار فولاد شارژ شد و تحرکاتی همراه بوده است که همین موضوع موجب شد تا نه تنها میزان تولید در بخش فولاد افزایش یابد بلکه این بخش برای تامین بازار داخلی از میزان صادراتش کم کند.   

سبحانی در ادامه درباره قیمت ها در بازار داخلی عنوان کرد: طی سال گذشته از فولادسازان ایراد هایی مبنی بر پایین بودن قیمت فولاد ایران در بازار های جهانی نسبت به بازار داخلی گرفته می شد. اما طی سال جاری بر خلاف سال گذشته قیمت ها ثابت شد و میزان نوسان حدود 3 تا 4 درصد گزارش شده است و قیمت ها داخلی ما از قیمت های FOB کشور های تولید کننده فولاد در خارج از مرز ها پایین تر بوده است. حتی بر اساس قیمتی که شورای رقابت برای فولاد داخلی تعیین کرده بود منطبق بر قیمت FOB دریای سیاه بوده است، اما در حال حاضر شاهد کمتر بودن نرخ داخلی از قیمت دریای سیاه هستیم که این قیمت حدود 300 تومان کمتر از قیمت دریای سیاه می باشد.

بهرام سبحانی در ادامه با اشاره به زمزمه های افزایش قیمت در سال آینده اظهار داشت: امکان پیش بینی قیمت ها در سال آینده وجود ندارد اما می توانیم این قول را بدهیم که ما در بازار داخلی باعث نشویم که میزان عرضه کم شود و یا کاهش تولید محصولات فولادی موجب افزایش قیمت های آن ها شود زیرا ما مرتبا در حال بررسی بازار هستیم و سعی بر افزایش تولید نیز داریم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.