شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

ذوب آهن اصفهان بنیانگذار بسیاری از صنایع در ایران

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، حدود پنج دهه قبل واحدی در کشورمان آغاز به کار کرد که بنیانگذار بسیاری از صنایع در کشومان شد. مهندس احمد صادقی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در خصوص گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس این شرکت بیان کرد: با راه اندازی ذوب آهن صنعت سنگین وارد کشورمان شد و هم اکنون 50 سال از تأسیس این واحد و تولید فولاد در ایران می گذرد. این شرکت در سال 1350 اولین ذوب را به دست آورد و تا امسال موفق به تولید 72 میلیون تن محصول نهایی شده است. در این میان 7 میلیون تن به دلیل اعتبار کیفیت محصولات، به کشورهای دیگر صادر شده است.
وی در ادامه افزود: ذوب آهن اصفهان با توجه به پیشینه قوی ، می تواند سرآمد صنایع فولاد کشور باشد. به دلیل آنکه تجربه ی گران قدر و با ارزشی در این شرکت وجود دارد و کارشناسان توانمندی در این بخش فعالیت دارند. از این سو ما می توانیم پایه ایجاد دانش فنی فولاد بومی را در کشور پایه ریزی کنیم و باید عمیق تر بر روی این موضوع کار کنیم تا به نتیجه برسیم.
صادقی با اشاره به اقدامات ویژه و کارآمد از سوی ذوب آهن افزود: کارخانه ذوب آهن باید توسعه را با توان خود انجام دهد. البته ذوب آهن به آهن اسفنجی نیاز داشت و در حال حاضر از آن استفاده می کند و باعث اقتصادی شدن کارخانه می شود. در یک برهه زمانی مردم بر این باور بودند که اگر کشوری بتواند هواپیما و اتوموبیل بسازد، صنعتی است اما امروزه ما فراتر رفته ایم و تبدیل به یک کشور کاملا صنعتی شده ایم. آغاز این صنعتی شدن با کارخانه ذوب آهن بوده است. کارخانه فولاد ذوب آهن اصفهان در دوره ی بسیار کوتاهی ساخته شد و کارمندان زیادی در این مجموعه زحمت کشیدند تا بتوانند فولاد آلیاژی با کیفیتی را ارائه دهند. امروزه ما توانسته ایم بیش از 17 میلیون تن تولید قطعات فولادی داشته باشیم و ظرفیت حدود 30 میلیون تن فولاد در کشور را به خود اختصاص دهیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.