شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

هدفگذاری در صنعت فولاد


به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، محمد مهدی مومن دوست کارشناس صنعت فولاد درباره هدفگذاری در این صنعت اظهار داشت: زمانیکه ما می خواهیم برای یک صنعت تصمیم گیری کنیم، نخست باید هدفگذاری کرده و سپس تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم. برای مثال درباره صنعت فولاد باید برخی سوالات را در نظر داشته و پاسخ های مناسبی برای ان ها پیدا کنیم. سوالی که برای این صنعت در ذهن می اید این است که آیا هدف از ایجاد کارخانه های فولاد داخلی، استقلال کشور از جهت تامین کالایی استراتژیک همانند فولاد است یا به فکرفتح بازارهای جهانی و افزایش درآمد ارزی هستیم و یا اینکه به دنبال ایجاد اشتغال بیشتر در داخل کشوریم؟

پاسخ به این سوال موجب خواهد شد تا بدانیم باید چگونه عمل کنیم. وی در ادامه افزود: کارخانه های فولاد در سطح کشور از آن دسته از کارخانه های اصلی و صنایع مادر می باشد که دیگر صنایع به آن ها وابسته می باشد. امار های جهانی بدست آمده نشان دهنده وابستگی دیگر صنایع به فولاد سازان می باشد که هر روزه به این وابستگی افزوده می شود.

مومن دوست در ادامه با اشاره به مواردی که در این صنعت مادر از اهمیت بسیاری بر خوردار هستند، عنوان کرد: از مهمترین نکات در رسیدن به اهداف متعالی در صنعت فولاد کشور، استفاده از معادن سنگ آهن داخلی و عدم خام فروشی و یا فروش محصول نیمه آماده بصورت کنسانتره می باشد.

وی افزود: از دیگر نکاتی که در رسیدن به جهانی شدن تولید فولاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از انرژی ارزان داخلی در تمامی صنایع از جمله صنعت فولاد و استفاده از امکان دسترسی به آب های آزاد برای حمل و نقل اسان دریایی می باشد.

این کارشناس فولاد در ادامه اظهار داشت: با توجه به وجود معادن سنگ آهن در داخل کشور، فولاد سازان ما شرایط مناسبی برای تولید فولاد در سطح کشور دارند. اگرچه ایران ذخایر بزرگ جهانی را در اختیار ندارد اما در صورتیکه به این بخش توجه ویژه ای شود، می توان فرصت های طلایی را در حوزه فولاد بدست آورد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.