شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رونق صادرات فولاد کشور


به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در سال 96 شاهد محقق شدن اهداف صادراتی بخش فولاد در کشور بوده ایم و بسیاری از کارشناسان به عنوان سال نبستا خوبی از آن یاد می کنند، چرا که بسیاری از فولاد سازان کشور در سال گذشته توانستند برنامه ها و اهدافشان را اجرایی کنند.

با وجود اتفاقات رخ داده در روز های ابتدایی سال جاری به نظر می رسد سال جای بسیار دشوار بگذرد اما اکثر فعالان این بخش بر این عقیده اند که با وجود این شرایط بستر صادرات فولاد فراهم بوده و همچنان می توان صادرات انجام داد و گام های بلند تری نسبت به سال گذشته برداشت.
امسال بهتر از سال گذشته

سیف الله امیری، مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره صادرات فولاد و محصولات فولادی در سال 97 گفت: برای صادرات سال 97 برنامه ریزی و هدف گذاری هایی شده است که در دست اجرا می باشد. همانطور که برنامه تولید و صادرات در سال گذشته اجرایی شد و طبق اهداف تعیین شده توانستیم به تولید 22 میلیون تن فولاد خام و صادرات 8 میلیون تنی دست یابیم.
بطور کلی میزان صادرات بخش فولاد در سال گذشته بهتر از سال های پیشین گزارش شده است و بستر صادراتی مناسبی برایشان فراهم شده است. بدین ترتیب با توجه به تاسیس واحد های تولیدی جدید و طبق افزایش میزان تولید فولاد کشور، برنامه تعیین شده برای سال 97 رسیدن به صادرات 2 هزار میلیون دلار می باشد.
امیری در ادامه افزود: برنامه هایی برای صادرات فولاد کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) تعیین شده است. از طرفی دیگر تولید کنندگان تمایلشان به صادرات بیشتر می باشد، در نتیجه طبق پیش بینی های صورت گرفته برنامه های صادراتی سال 97 از سال گذشته بهتر خواهد بود.

وی در آخر با اشاره به موضوع نوسانات قیمت دلار خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر قیمت دلار در حال نوسان است که برای صادرات نیز میتواند رونق ایجاد کند، هر چند این نوسان برای تولید مشکلاتی ایجاد میکند. در نتیجه ثبات در قیمت ارز میتواند شرایط بهتری برای تولید فراهم کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.