شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رکود در ساخت و ساز به دنبال افزایش نرخ دلار

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، در شرایطی که پیش بینی می شد با افزایش نرخ دلار  صنایعی همچون فولاد که دارای بازار های صادراتی هستند بتوانند از این افزایش قیمت بهره مند شوند، رئیس انجمن فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به مشکلات بازار صادرات محصولات فولادی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به ورود کشور چین به بازارهای فولاد ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، بازار صادرات ایران با مشکل مواجه شده است. بالا رفتن قیمت دلار موجب شده تا رکودی دوبارع بر بازار ساخت و ساز داخلی حاکم شده و به دنبال این امر میزان مصرف میلگرد در کشور کاهش یابد که این میزان مصرف در سال جدید نیز کمتر خواهد شد.

سید رضا شهرستانی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار فولاد افزود: با بررسی قیمت فولاد در بازار جهانی به این مهم دست می یابیم که بر خلاف کاهش 10 درصدی قیمت فولاد در بازار جهانی به دلیل وضع تعرفه از سوی اتحادیه اروپا در سال گذشته، در حال حاضر قیمت فولاد به دلیل افزایش میزان تقاضا روندی صعودی در پیش گرفته است که عملا قیمت های بین المللی تعرفه های اروپا را خنثی کرده است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که افزایش قیمت و عوامل جهانی می تواند برای فولاد سازان جهانی سال خوبی را رقم زند، عنوان کرد:از سویی دیگر با مطلوب شدن شرایط جهانی بازهم برای ایران مشکلاتی بوجود خواهد آمد. زیرا در حال حاضر با افزایش میزان تعرفه واردات از سوی کشور امریکا، کشور هایی که قبل از این موضوع به این کشور فولاد صادر می کردنداکنون برای صادرات محصولاتشان در دیگر بازار ها با ایران به رقابت پرداخته اند.

رئیس انجمن فولاد کشور در اخر خاطر نشان کرد: همین موضوع که ایران باید با کشوری همانند چین رقابت کند گواه این است که سال سختی پیش رو داریم. باید در این رقابت بتوانیم پیروز شویم و جایگاه خود را در سطح جهانی حفظ کنیم و حتی برای جبران برخی مخاطرات فروش فولاد در داخل سهم خود را در این بازارها نیز افزایش دهیم.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.