شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت بازار فولاد در روز های نوسانی

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، طی روز های اخیر بالا رفتن قیمت ارز و سکه تاثیر بسزایی برقیمت آهن آلات و قیمت فولاد گذاشته است. اگرچه این ازفایش قیمت ها موجب جذب سرمایه کمی شده است اما اکثر کارشناسان این بازار بر این باورند که این افزایش قیمت ها باعث رونق قیمت آهن آلات در کشور شده است. شواهد نشان دهنده نیاز بازار به جذب سرمایه های مختلف می باشد اما در شرایط فعلی این بازار در رکود بسر می برد.

فرصت مناسب افزایش نرخ ارز در بازار فولاد 

بابک نظری، فعال بازار فولاد با اشاره به تاثیرهای افزایش نرخ دلار بر بازار گفت: طی روز های اخیر افزایش قیمت دلار موجب سود دهی بسیاری برای شرکت های صادر کننده شده است چرا که بیشترین تاثیر افزایش قیمت ارز بر روی مواد اولیه می باشد که مواد اولیه صنعت فولاد دو محصول سنگ اهن و قراضه می باشد و 85 درصد از این دو محصول در کشور تامین می شود. در نتیجه بالا رفتن قیمت دلار تاثیر چندانی بر بازار داخلی نداشته و تنها موجب رونق بازارهای صادراتی شده است.
بابک نظری در ادامه با تاکید بر فرصت مناسب افزایش نرخ ارز برای تولید کنندگان افزود: در صورتی که تولید کنندگان بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، این افزایش نرخ ارز می تواند فرصت طلایی باشد تا بتوانند میزان صادراتشان را افزایش دهند.

اگرچه شرکت‌هایی که قراردادهای بلندمدت منعقد کرده‌اند، امکان دارد محاسبات افزایش دلار را برای واردات مواد اولیه در نظر نگرفته باشند و تا حدی متحمل ضرر شوند اما چون مواد اولیه فولاد در داخل قابل تامین است این ضرر به احتمال بسیار نامحسوس است. 

وی در آخر خاطر نشان کرد: هنوز میزان ارز وارد شده به کشور زیاد نبوده و تعامل آنچنانی هم در سطح بین‌المللی شکل نگرفته است اما در مجموع افزایش نرخ دلار پنجره روشنی را به روی صادرکنندگان باز کرده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.