شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

بازار فولاد در هاله ای از ابهام

     

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، امیر حسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه درباره وضعیت فولاد کشور طی گفتگویی عنوان کرد: تولید فولاد در ایران دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که تقاضای زیاد از جمله مهم ترین این مزیت ها به شمار می رود که به هیچ عنوان نباید به مشتریان خارجی واگذار گردد چرا که بازار فولاد ایران موتور محرکه صنعت و اشتغال کشور محسوب می شود و ما باید در حفظ این زنجیره بسیار تلاش کنیم.
نادری در ادامه با اشاره به تاثیرات قیمت دلار بر بازار صادراتی فولاد افزود: در صورتیکه نرخ دلار افزایش یابد، مزایای صادرات محصولات فولادی افزایش خواهد یافت، که میزان مزیت صادرات برای محصولات مختلف متفاوت می باشد. معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه درباره تاثیرات نرخ ارز بر بازار واردات فولاد در کشور گفت: چنانچه قیمت ارز از سوی دولت تعیین گرددف صنایع مختلف می توانند وارداتشان را با نرخ تعیین شده انجام دهند. ما باید در صنعت فولاد واقع بین باشیم تا بتوانیم مشکلت کشور را در داخل رفع کنیم. چراکه صنعت یک کاتالیزور نبوده و یک هدف می باشد که می تواند اشتغال و استقلال اقتصادی به همراه داشته باشد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه افزود: در کشور ما حدود ۳۳ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایجاد شده است که در سال 96 تنها حدود ۲۲ میلیون تن از این میزان ظرفیت، فولاد خام بوده و میزان تولید فولادهای طویل از فولادهای تخت بیشتر گزارش شده است. از سوی دیگر طی سال ۹۶ صادرات از رکود خارج شده و میزان صادرات به بیش از ۸ میلیون تن رسید. میزان واردات کشور تنها حدود ۴ میلیون تن بوده است و این ارقام مصرف ظاهری کشور را به حدود همان مقادیر سال‌های قبل نزدیک کرده است.

طبق گفته های امیر حسین نادری، با حضور کشور چین در تولید فولاد، روند تولید این محصول در جهان با تغییرات بسیار زیادی مواجه گردید. این میزان تغییر بطوری بوده است که میزان تولید از حدود ۸۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۰۰ به تولید ۶/۱ میلیارد تن در سال ۲۰۱۵ رسیده است. معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در ادامه افزود: عواملی که موجب افزایش تولید در جهان شد عبارتند از؛ کاهش میزان مصرف فولاد در چین، محدودیت‌های محیط زیستی و متوقف کردن واحدهای فولادی آلاینده، رکود اقتصادی و بعضا کمبود برخی از منابع و مواد اولیه مورد‌نیاز این صنعت.

وی در اخر خاطرنشان کرد: اگرچه ظرفیت تولید فولاد در جهان بیش از ۲/۲ میلیارد تن می باشد اما حدود ۶/۱ میلیارد تن تولید واقعی فولاد جهان است که نشان‌دهنده ضریب فعالیت ۷۰ درصدی واحدهای فولادسازی در دنیا است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.