شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

عدم تاثیرجنگ تجاری چین وامریکابر بازارداخلی فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، با توجه به نوسانات نرخ ارز طی ماه جاری، واکنش بازار فولاد به این نوسانات بسیار کم بوده است.

بهادر احرامیان ، مدیرعامل فولاد یزد و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در این باره می گوید: در حال حاضر بین دو کشور چین امرکیا جنگ تجاری بوجود آمده که دلیل آن وضع تعرفه از سوی کشور امریکا بر روی واردات فولاد چین بوده است.  اما با این وجود، این جنگ هنوز تاثیری بر بازار داخلی فولاد کشور نداشته اما ممکن است در اینده ای نچندان دور شاهد تاثیرات آن بر بازار فولاد داخلی باشیم.

 احرامیان در ادامه افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته، در صورتیکه جنگ بین دو کشور ادامه داشته باشد امکان تاثیر گذاری آن بر بازار داخلی فولاد کشور وجود دارد. اما این تاثیر بسیار کم خواهد بود چرا که تعرفه های وضع شده از سوی کشور امریکا بر رویورق گرم بوده است. و در حال حاضر با وضع این تعرفه ها بر روی ورق، اتفاقی که شاهد آن خواهیم بود این است که این کشور میزان تولید ورق گرم خود را افزایش و وارداتش را کاهش خواهد داد. در نتیجه در بازار های جهانی با مازاد عرضه مواجه خواهیم شد و از آن جایی که کشور ما نیز بصورت محدود صادر کننده ورق گرم است، امکان اسیب دیدن بازار داخلی فولاد وجود خواهد داشت اما میزان آسیب دیدگی بازار داخلی بسیار کم می باشد.

این کارشناس فولاد در ادامه با بیان پیش بینی اش ر مورد وضعیت بازار فولاد در سال جاری می گوید:  پیش بینی بازار فولاد در سال جاری بسیار دشوار می باشد چرا که ما هم با پارامترهای داخلی رو به رو هستیم و هم با موضوع احتمال خروج آمریکا از برجام و فشارهای آمریکا که پیش بینی ها را دشوار تر می کند و تا اتفاقی پیش نیاید عملا امکان پیش بینی وجود ندارد زیرا سیاست های رئیس جمهور کشور امریکا غیر قابل پیش بینی می باشد. به گفته وی از ابتدای شروع سال 2018 بازار جهانی فولاد، افزایش ثابتی را شاهد بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.