شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

عدم ثبات در بازارهای فولاد جهانی

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، همچنان بازار های فولاد آسیا تحت تاثیر موضوعات تجاری بین واشنگتن و پکن در نوسان به سر می برند. با توجه به کاهش قیمت بعضی از محصولات از قبیل سنگ آهن در بازار های چین،  بنظر می اید به عنوان یک موضوع مهم می تواند مطرح شود. پس از حملات کشور امریکا به سوریه، جنگ تجاری بین دو کشور چین و امریکا برای مدت کوتاهی فراموش شد اما در حال حاضر دوباره به  عنوان تیتر مهم‌ترین‌ عوامل موثر بر بازارهای جهانی مطرح می شود.

افت ۱۰ درصدی میزان واردات سنگ‌آهن به چین

کشور چین عنوان بزرگ ترین وارد کننده سنگ آهن را دنیا داراست. این کشور در ماه مارس سال جاری حدود ۷۹/ ۸۵ میلیون تن سنگ‌آهن را وارد کرده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است. عواملی همچون تعطیلات سال نو، میزان ساخت و ساز و موجودی بالای سنگ آهن بنادر موجب شد تا میزان واردات این کشور با کاهش واجه شود. طی سه ماه ابتدایی سال 2018 ، کشور چین حدود 271 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که این میزان با سال گذشته تفاوتی نداشته است. این کشور حدود 70 درصد از بازار سنگ آهن جهان را داراست و از کشور هایی همچون استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، اوکراین و ایران سنگ اهن وارد می کند.

کاهش میزان صادرات فولاد در چین

با بررسی میزان صادرات کشور چین، به این دست یافتیم که طی سه ماهه ابتدایی سال 2018، میزان صارات فولاد این کشور با 27 درصد کاهش، 5/15 میلیون تن ثبت شده است. این کشور برای کنترل آلودگی میزان تولید فولاد خود را کاهش داد که این امر موجب شد تا صادراتش با کاهش بسیاری مواجه شود. البته طبق امار بدست آمده از میزان صادرات فولاد در ماه مارس این کشور رشد 16 درصدی داشته است اما این میزان در مقایسه با سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است. گفتنی است که میانگین قیمت ورق گرم در بازار های داخلی کشور چین در ماه مارس حدود 12 درصد افزایش داشته است، بدین ترتیب به این مهم دست می یابیم که دلیل افزایش قیمت در بازار داخلی مطلوب بودن شرایط تقاضا در این بازار بوده است که باعث شده تمایل به صادرات با کاهش مواجه شود.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت محصولات فولادی از قبیل فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد تندبر و ... با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.