شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

فولاد و ارز متاثر از یکدیگر

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، محصولات فولادی متفاوتی وجود دارد که تحت تاثیر نرخ فولاد دچار نوسان قیمتی می شوند. به همین علت طی چند ماه گذشته با افزایش قیمت دلار شاهد بالا رفتن قیمت بسیاری از محصولات فولادی بوده ایم. اگرچه بسیاری از تولید کنندگان بر این عقیده اند که این بالا رفتن نرخ فولاد حباب بوده و به زودی شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.
 اما مساله ای که موجب شده تولیدکنندگان فولادی از آن آزرده خاطر باشند، موضع پیشنهاد حذف صرافی‌هاست که این امر صادرکنندگان را برای وارد کردن دلارهای صادراتی با مشکل مواجه خواهد کرد.
در این باره زکریا نایبی، مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز می گوید: طی چند ماه اخیر افزایش نرخ دلار موجب شده تا انواع محصولات فولادی با افزایش قیمت مواجه شوند. قبل از این افزایش قیمت ها، قیمت دلار بطور میانگین 2200 تومان بود که پس از این اتفاقات به 2600 تومان رسید. در نهایت این افزایش قیمت ها موجب کاهش سود تولیدکنندگان خواهد شد.
مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت دلار چه تاثیری بر تقاضای داخلی داشته است، گفت: در شرایطی که بازار با نوسان مواجه می شود، میزان تقاضا کاهش می یابد و این موضوع یک امر طبیعیست چراکه متقاضیان تمایلی به خرید نداشته و منتظر ثبات قیمتی در بازار می مانند در نتیجه در صورتیکه پیش بینی بازار آهن و فولاد خاکستری باشد میزان تقاضا با کاهش مواجه خواهد شد.
زکریا نایبی در ادامه افزود:در حال حاضر این افزایش قیمت ها یک حباب است. شاید قیمت ها به حالت قبل خود باز نگردد اما با کاهش مواجه خواهد شد چرا که تعداد تولید کنندگان در بازار زیاد بوده و بازار رقابتی می باشد. 
 وی در پاسخ به این سوال که آیا بالا رفتن قیمت دلار موجب ایجاد تورم داخلی خواهد شد یا خیر، گفت: اگرچه چند ماهی، نرخ دلار 5 هزار تومان بوده تا اینکه دلار با قیمت یکسان ۴۲۰۰تومان تک نرخی شد. در صورتیکه قیمت دلار ۴هزار و ۲۰۰ ثابت نگه داشته شود، اثر تورمی نخواهد داشت. 
مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز در آخر خاطر نشان کرد: درشرایط فعلی، بازار منتظر است که آیا دولت می‌تواند به تعهداتش در زمینه دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پایبند بماند یا خیر. در صورتیکه تقسیم‌بندی که برای دریافت دلار شده است، پیش رود و این نرخ تغییر نکند، حباب قیمت‌ها از بین خواهد رفت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.