شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

صادرات فولاد در هاله ای از ابهام

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، با دخالت دولت و ورد ه بازار ارز از حدود ده روز گذشته، رشد نجومی قیمت ها کاهش یافت و قیمت ها از حالت گسیختگی بیرون امد. اما در کنار برخی از شرایط مثبت بوجود آمده، عواملی همچون بروز رکود موقت در بخش های مختلف اقتصاد کشور از جمله آسیب های این اتفاق بوده است.

در این میان، شواهد حاکی از بی نصیب نماندن بخش فولاد می باشد و گویا دلار چهار هزار و 200 تومانی به مزاج صادر کنندگان خوش نیامده است. علی الخصوص در شرایطی که هنوز ساز و کار های مناسب برای اجرای سیاست های ارزی دقیق مشخص نشده است.

کارشناسان و فعالان این بخش بر این عقیده اند که تک نرخی شدن دلار و همچنین رسیدن به قیمت چهار هزار و 200 تومان موجب شده تا معاملات در بازار فولاد به حالت تعلیق در آید. در این میان عوامل مختلفی موجب نگرانی صادر کنندگان شده است که از جمله این عوامل می توان به معین نبودن نرخ دقیق ارز در بازار و ابهام در وضعیت صادرات و نحوه انتقال ارز، به راه نیفتادن سامانه ارزی و نحوه استفاده از آن و مشخص نبودن وضعیت معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان اشاره نمود. به گفته فعالان این بخش، این عوامل موجب شده تا تجارت خارجی قفل شده و هیچگونه پولی طی چند روز اخیر در بازار رد و بدل نشود که این قفل در بازار باعث ضربه سنگینی به اقتصاد فولادی ها خواهد شد.

برخی دیگر از کارشناسان و فعالان این بخش بر این عقیده اند که بازار فعلی شرایط مطلوبی نداشته و تصمیمات این چنینی مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها موجب بروز آسیب هایی در اینده ای نه چندان دور خواهد شد. آنها بر این عقیده اند که در حال حاضر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و باید برای حل مشکلات تصمیمات جدی تری را اتخاذ کنند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.