شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

مشکلات صنعت فولاد

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته برای چشم انداز 1404، باید سالانه بالغ بر 55 میلیون تن فولاد رد کشور تولید کنیم. دسترسی به این میزان تولید فولاد و صادرات 20 ملیون تنی از نظر مرکز پژوهش های مجلس امکان پذیر نبوده و این مرکز پیشنهاداتی مبنی بر بهبود روند زنجیره تولید فولاد ائه کرده است.

صنعت فولاد در کشور به عنوان یک صنعت مادر شناخته شده است . از نظر اکثر کارشناسان، وجود این صنعت مهم در کشور یکی از عوامل ایجاد اشتغال می باشد. شرکت های بزرگ فولادی از قبیل فولاد مبارکه سپاهان، ورق فولادی که خوراک اولیه صنایع پایین‌دستی است را تولید می کند.

طبق هدف گذاری های صورت گرفته برای چشم انداز 1404، میزان ظرفیت تولید فولاد کشور باید به 55 میلیون تن رسد. با توجه به این هدف گذاری، در حال حاضر مدیران فولادی عزم خود را جزم کرده اند تا به این هدف بزرگ دست یابند.

بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه در این باره می گوید: طبق هدفگذاری های صورت گرفته برای چشم انداز 1404، شرکت فولاد مبارکه مصمم است که با حفظ سهم ۵۰ درصدی تولید، طرح‌های توسعه خود را برای رسیدن به ظرفیت ۲۵ میلیون تن اجرا نماید.

در این میان برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که این صنعت با مشکلاتی مواجه است که  بر خی از این مشکلات عبارتند از: آب بر بودن صنعت فولاد، عدم استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در استخراج سنگ‌آهن، عدم احداث حلقه‌های بالادستی زنجیره فولاد درمناطق نزدیک به معادن سنگ‌آهن کشور، عدم فعالیت هر منطقه از کشور با توجه به مزایای نسبی خود در حلقه یا حلقه‌هایی از زنجیره تولید فولاد، عدم تمرکز بر صادرات محصولات فولادی، عدم تمرکز بر صادرات آهن اسفنجی.

با توجه به وجود این مشکلات در صنعت مارد کشور، مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاداتی را برای حل این مشکلات ارائه کرده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.