شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت بازار های فولادی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی چند هفته اخیر شاهد ثبات نرخ ارز در بازار بودیم. در این شرایط دخالت دولت در بازار ارز لازم بود. با اینکار دولت توانست اقتدار خود را در بازار ارز ثابت کرده و دیگر هیچ محصولی بدون اجازه بانک مرکزی حق گرفتن ارز ندارد. همچنین تمام صادر کننده ها باید ارز را به سیستم بانکی کشور تحویل دهند.

نکاتی که در سیاست های بانک مرکزی باید توجه داشت این است که  در تاریخ سوم خرداد ماه ضرب العجل نهاد ناظر بین المللی برای تمدید محدودیت تعلیق ایران است، سیستم عملکرد قبلی این شفافیت را ندارد و باید قبل از رسیدن این تاریخ دولت چاره اندیشی کند. دومین تکنه قیمت جدید ارز می باشد که این میزان از حدود 3700 تومان به 4200 تومان رسیده است. نکته سوم کنترل واردات از سوی دولت می باشد، زیرا در سیاست های ماقبل این 17 میلیارد ارز در اختیار دولت نبوده است اما در حال حاضر این میزان پول در دست دولت بوده و با کنترل دولت تقسیم خواهد شد در نتیجه دیگر محصولات بیهوده به کشور وارد نخواهد شد. نکته چهارم که بسیار مهم می باشد، این که دولت با اخذ ارز و فروش آن ها حدود 71 میلیارد تومان کسب درآمد می کند که این میزان درامد کمی نبوده و با آن می تواند بدهی اش را به سیستم بانکی کشور پرداخت کرده و به دنبال آن توان وام دهی افزایش می یابد. حتی اگر تفاوت قیمت 500 تومانی ارز را در نظر بگیریم بیش از 40 هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه میگردد.

نکته ششم که آن هم بسیار حائض اهمیت می باشد، این است که تمرکز اعتبارات بانکی در دوره اول و کنترل سیستم ارز در این دوره دولت، قدرت اقتصادی را به دولت میدهد تا از این راه ارده سیاسی خود را بیشتر کند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.