شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رقابت پذیری با ایجاد توازن در زنجیره فولاد

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، در هر سال پیش بینی های مختلفی برای آینده صنعت فولاد صورت می گیرد. برای مثال پیش بینی می شود که کشور چین از ظرفیت و تولید فولاد خود کم کند. از این سو پیش بینی می شود که صنعت فولاد ایران در سال آینده مشکل چندانی نداشته باشد. اگرچه مواد اولیه تولید شده می تواند پاسخگوی نیازهای صنعت فولاد کشور باشد اما این موضوع نیز وجود دارد که هر سال به میزان تولیدات در صنعت فولاد افزوده می شود و ظرفیت های جدیدی نیز در این صنعت به وجود می آید. 
به طور مثال یکی از کارخانه های فولاد سازی به بهره برداری می رسد و تا پایان سال جاری باز هم ظرفیت جدید به صنعت فولاد کشور اضافه می شود. در کنار این موضوع هر سال طرح های جدیدتری وارد تعرفه های صنعت فولاد می شود. این موضوع نشان دهنده آن است که زمینه توسعه فولاد فراهم است اما ممکن است که کشور با مشکل مواد اولیه رو به رو شود و همراه با آن تجهیز معادن و همچنین بحث زیرساخت ها دچار مشکل می شود که این موضوع ممکن است به توسعه صادرات صنعت فولاد در آینده آسیب برساند در حالی که کشور باید در صادرات این محصولات کاملا رقابتی عمل کند.
واحدهای بزرگ رقابتی تر هستند زیرا این واحدهای تولیدی از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند. در طرف مقابل واحدهای کوچک برای رقابت مشکلات زیادی از لحاظ قیمت تمام شده دارند. اما در کل می توان گفت که صنعت فولاد در سال آینده شرایط مناسب تری خواهند داشت و واحدهای جدیدی در این حوزه وارد خواهند شد. توازن برهم ریخته در سال های گذشته باید به زنجیره فولاد بازگردد از این رو باید معادن مجهز باشند و اکتشافات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تواز برای آینده حفظ شود.
شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد spk ، قیمت فولاد اتومات و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.