شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش تجارت ورق ضدزنگ

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی سال های اخیر بازار جهانی ورق زنگ نزن رشد خوبی داشته است. در میان سایر نقاط جهان، منطقه اسیا بیشترین میزان تجارت را طی سال اخیر داشته که البته کشور چین عامل اصلی کسب این رتبه در قاره آسیا محسوب می شود. پس از عصر انقلاب صنعتی در اروپا و آمریکا، صنایع در کشورهای این منطقه با نرخ ثابتی رشد کرده است؛ این در شرایطی است که کشورهای آسیایی در حال تجربه توسعه پرشتاب صنایع می باشند. این موضوع باعث افزایش تجارت ورق ضد زنگ، به‌عنوان محصولی پر کاربرد در صنعت و تجهیزات در آسیا شده است.

بیشترین میزان تجارت در بین محصولات ضد زنگ از ان ورق زنگ نزن می باشد که در سال 2016 حدود 77 درصد از کل میزان تجارت محصولات ضد زنگ را به خود اختصاص داده است. میزان رشد تجارت جهانی از ورق طی سال های 2012 تا 2016 حدود 5.4 دصد بوده است این در شرایطی است که در سال 2016 میزان تجارت این ورق بیش از 15 میلیون تن گزارش شده است که همین امر موجب شده تا روند رو به رشد تجارت جهانی این محصول کاملا مشهود شود.

طی سال های اخیر تجارت ورق زنگ نزن در دو قاره اسیا و اروپا متمرکزشده است. با توجه به اینکه ورق زنگ نزن در میان تمام حصولات ضد زنگ بیشترین کاربرد را در توسعه صنایع دارد، در نتیجه در منطقه هایی که ازلحاظ صنعتی رشد داشته اند همانند کشور های آمریکای شمالی، و همچنین مناطقی که بهره‌ چندانی از صنعت نبرده‌‌اند (مانند مناطق آفریقایی) در تجارت جهانی این محصول تغییر چندانی رخ نداده است.

در مقابل مناطقی مانند آسیا که بسیاری از کشورهای روبه رشد در آن واقع شده است، سرعت رشد و توسعه صنایع موجب تغییراتی در عرصه تولید و تقاضای ورق زنگ‌نزن شده و به‌دنبال آن تجارت نیز تغییرات قابل توجهی داشته است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.