شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

عدم تاثیرگذای تحریم ها بر صادرات ایران

پس از لغو برجام از سوی رئیس جمهوری امریکا و اعلام اجرای تحریم های جدید برای ایران، سوالی که برای کارشناسان و فعالان در ای بازار بوجود می اید این است که  این تصمیم چه پیامدی برای برنامه توسعه ظرفیت فولاد خواهد داشت؟

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد،کشور ما از سال 2015 تا کنون بر اساس چشم انداز 1404 پیش رفته و قرار از میزان تولید سالانه خود را دو برابر کند. که این هدف قرار است تا سال 2025 میلادی مقرر شود. پس از توافق برجام در سال 2016 میلادی، شرکت های اروپایی از جمله SMS، دانیلی، سارال، اوتوتک و وستال پین میزان فعالیت هایشان را در پروژه های تولید و توسعه فولاد ایران گسترش دادند.

براساس گفته های پلاتس امکان دارد با لغو برجام از سوی ترامپ برای پروژه های یاد شده مشکل بوجود آید. چنانچه این اتفاق رخ دهد پیش بینی می شود کشور ما برای ادامه پروژه های توسعه فولاد و فلزات به فناوری ها چینی روی آورد.

طبق آمار بدست آمده، کشور ما طی سال های اخیر با افزایش میزان تولید نسبت به تقاضا، وانسته به یک صادر کننده بزرگ فولاد تبدیل شود. براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، کل میزان صادرات فولاد و آهن اسفنجی در سال گذشته از مرز 9 میلیون تن عبور کرده و رکود زده است. از این میزان، صادرات محصولات فولاد نیمه نهایی ۶.۸۵ میلیون تن بود که ۸۴ درصد رشد سالانه داشت.

طبق هدف گذاری های صورت گرفته برای صادرات آهن اسفنجی و فولاد در سال جاری، قرار است طی سال جدید کشور ما 12 تا 13 میلیون تن صادرات داشته باشد. همچنین میزان تولید فولاد خام در کشور طی سال جاری قرار است به 26 میلیون تن رسد که این میزان در سال گذشته 21 میلیون تن گزارش شده است. کشور ما دیگر  به آمریکا فولاد صادر نمی‌کند و بیشتر صادراتش به کشورهای آسیایی شامل تایلند، تایوان، اندونزی و فیلیپین و همچنین کشورهای خاورمیانه شامل عمان و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و ایتالیا صورت می‌گیرد.

بر اساس گفته منابع بازرگانی، صادرکنندگان ایرانی معمولا از اعتبارنامه استفاده نمی‌کنند و صادرات فولادشان معمولا از طریق معامله‌گرانی انجام می‌شوند که ارتباطات آمریکایی ندارند؛ در نتیجه انتظار نمی‌رود صادرات ایران از تجدید تحریم‌های آمریکا چندان متاثر شود به خصوص که صادرات فولاد ایران به دلیل نرخ مبادلات ارزی، رقابتی محسوب می‌شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.