شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش فشار بر روی کالاهای صادارتی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری پس از بررسی های صورت گرفته به این مهم دست یافتم که قیمت ها تابع فاکتورهای اقتصادی نبوده و در انتظار تحولات سیاسی می باشند که همین امر موجب رکود را زیاد می کرد.

با توجه به این موضوع طی هفته سوم اردیبهشت ماه 97 شاهد نوسانات بسیار زیادی در بخش میلگرد ها بودیم. در روز  شنبه قیمت میلگرد آجدار از سایز 8 تا 32 بطور میانگین 27212 ریال اعلام شد. همچنین روز یکشنبه قیمت پایه آهن اسفنجی 11300 یرال اعلام شد که با قیمت 12320 ریال معامله شد.

اما انجام این معامله غیر معقول تلقی می شد چراکه در همان روز شمش گل گهر با نرخ کمتر در بازار پیشنهاد می شد اما متقاضی خریدی برای این شمش وجود نداشت. به دنبال معامله این شمش، نرخ آن تا حدود 300 ریال به ازای هر کیلو بهتر شده و در پی آن قیمت میلگرد به 28121 ریال رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که میزان معاملات در بازار محدود بود و خرید و فروش به آرامی صورت می گرفت که همین موضوع موجب شد تا در روز سه شنبه با 130 ریال کاهش بطور میانگین قیمت آن به 28030 ریال رسد.

نهایتا در روز چهارشنبه شمش با قیمت 24192 ریال در بورس بازار فروخته شد و برخی از کارخانه ها قیمت هایشان را تا مرز 30000 ریال به ازای هرکیلو اعلم نمودند اما هیچگونه خرید و فروشی صورت نمی گرفت زیرا تاثیرات این نوع عرضه طی هفته های اینده نا مشخص بوده است.

در این میان امکان ورود مجدد شمش فولاد خوزستان با قیمت پایه 22000 ریال نقدی به بازار وجود دارد. این در شرایطی است که در حال حاضر بسیاری از انبار ها مملو از میلگرد ازران قیمت می باشد. از سویی دیگر جو بی ثبات و نگران کننده ای بر بازار حاکم شده است. اما در هر شرایطی یک موضوع را نباید فراموش کرد و آن این است که به دنبال محدودیت در صادرات نفت، طی روز های آینده شاهد افزایش فشار بر روی دیگر کالاهای صادراتی خواهیم بود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.