شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رفتارهای عجیب در بورس کالا

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، با توجه به اتفاقات رخ داده در روز 23 اردیبهشت، این روز را می توان یک روز عجیب در رفتار معاملاتی فولاد در بورس کالا دانست. در شرایطی که بدلیل وجود عوامل تاثیر بر میزان عرضه و تقاضا پیش بینی می شد عرضه شمش و آهن اسفنجی با رقابتی ۴ تا ۵ درصدی مواجه شود، رفتاری معکوس رخ داد و موجب بهم ریختگی معادلات کارشناسان و تحلیل گران شد.

 آمارهای منتشر شده از بورس در روز سه شنبه تا حدود دارای تنقض است که نیاز است با دقت بالاتری مورد بررسی قرار گیرد. اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد فروش شمش فولاد کاوه جنوب به قیمت پایه می باشد! در اتفاق در حالی رخ داد که تمامی شرایط برای یک رقابت 5 درصدی مهیا بود. از کف ۵۰۰ تنی خرید گرفته که در دقایق پایانی به ۱۰۰ تن هم کاهش یافت تا قیمت پایه که بیش از ۷ درصد ارزان تر از قیمت معامله شمش فولاد خوزستان اعلام شده بود.

در این میان سوال مهمی که بوجود می آید در مورد میزان تقاضا می باشد. چرا که در روز 19 اردیبهشت ماه میزان تقاضا شمش فولاد خوزستان 85 هزار تن به ثبت رسید که از این میزان توانستند 30 هزار تن آن را تامین کنند. اما در روز 23 اردیبهشت ماه میزان تقاضا در تابلو بورس تنها 6500 تن اعلام شد که این امر غیر قابل باور می باشد چراکه نمی شود در 4 روز 50 هزار تن از نیاز نورد کاران تامین و یا فروکش کند! آیا آیا میانگین قیمت کنونی میلگرد در سطح ۲۸۰۰ تومان(با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) و شمش پایه ۲۲۴۰ تومانی برای نوردکاران جذابیت لازم را ندارد که نتوانسته آنان را به صحنه رقابت بکشاند؟

 علاوه بر موارد بالا در روز 23 اردیبهشت ماه یک رفتار عجیب دیگر در بورس کالا رخ داد. این بار ذوبی ها  رقابت 10 درصدی برای خرید آهن اسفنجی را به ثبت رساندند. نرخ پایه آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان بسیار مناسب و طبق پایه مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص فرمول ۵۰ درصدی قیمت آهن اسفنجی و بر مبنای شمش فولاد خوزستان تعیین شده بود اما اینسری ذوبی ها بودند که با ثبت ۱۸ هزار تن تقاضا برای ۵ هزار تن عرضه، آهن اسفنجی مورد نیاز خود را ۱۱۵ تومان گرانتر اعلام کردند! اتفاقات بوجود آمده در بورس کالا موجب شده تا مسئولین دقت بیشتری بر این قضیه داشته باشند تا بتوانند از میزان این رفتار های عجیب کاسته و کنترل بازار را در دست گیرند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.