شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تعطیلی اکثر معادن کشور

در شرایطی که تصور می شد بیشترین سود از بالا رفتن قیمت دلار را بخش معدن می برد و فعالان این بخش از این افزایش قیمت ها استقبال می کنند، در حال حاضر شاهد روند معکوس از موضوع هستیم. اما با این وجود در شرایطی که رکود بر بازار حاکم است بیشترین فشار بر معادن وارد می شود که همین فشار تا کنون موجب تعطیلی تعداد بسیاری از معادن در سطح کشور شده است. اما در اینباره کارشناسان بر این عقیده هستند که با خروج بازار از رکود مجددا معادن رونق خواهند یافت و با انجام فعالیت های اکتشافی دقیق می توان سود بسیار مطلوبی از معادن کوچک بدست آورد. در حال حاضر موضوعی که موجب اختلال در کار این معادن شده است، عدم وجود سرمایه برای اجرای فعالیت های معدنکاری می باشد که برای حل این مشکل دولت می تواند با ارائه تسهیلات کم بهره به معدنکاران موجب فعال شدن کار آن ها شود. با توجه به وضعیت بوجود آمده، عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران شرایط حال حاضر معادن کشور را یکی از بحرانی ترین سال های بخش معدن دانست.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، سجاد غرقی عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در گفتگویی با اشاره به وضعیت بحرانی معادن کوچک و متوسط کشور عنوان کردک در سال های اخیر بسیاری از معادن کوچک و متوسط به دلیل کاهش جهانی قیمت سنگ آهن سال های بحرانی را پشت سرگذاشتند.

و در ادامه با اشاره به سیاست های حمایتی از بخش معادن کشور افزود: با وجود مشکلات بوجود آمده، شاهد هیچگونه سیاست های حاکمیتی جهت حمایت از معدن کشور طی این سال ها نبوده ایم و در شرایط فعلی تنها پیشنهاد حذف معافیت های مالیاتی در مورد صادرات محصولات معدنی دردستور کار قرار گرفته است.اعمال این قوانین در حالیست که اکثر معادن کشور تعطیل و نیمه تعطیل هستند و به دشواری می توانند صادرات انجام دهند. به همین دلیل میزان صادرات معدنی کاهش و هزینه های گمرکی و صادرات افزایش یافته است. تمامی این اقدامات نیز به بهانه جلوگیری از خام فروشی صورت می گیرد که عبارت اشتباهی است.

غرقی در تشریح اینکه چرا عبارت جلوگیری از خام فروشی اشتباه است توضیح داد: جلوگیری از خام فروشی اساسا واژه اشتباهی است زیرا هر کالای مصرفی برای زنجیره بعدی خود خام محسوب می شود. برای مثال شمش فولاد برای تبدیل شدن به ورقه های فولادی مواد خام به حساب می آید. به همین دلیل این عبارت برای محصولات معدنی کاربرد ندارد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد بهلر ، قیمت فولاد HSS ، قیمت فولاد آلیاژی و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.