شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تعهدات اتحادیه اروپا درباره برجام

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، طی هفته های اخیر یکی از مهم ترین اخبار منتشر شده در حوزه فولاد تاثیرات خروج امریکا از برجام بر این بازار می باشد. در این میان سوالی که بسیاری از ذهن را درگیر می کند این است که پس از این مدت 90 و 180 روزه و اعمال تحریم ها بر علیه ایران، توافقات ایران و اروپا تا چه میزان می تواند موجب تعادل در بازار شود؟
محمد اعتباری فعال و کارشناس بازار فولاد در پاسخ به این پرسش گفت: خروج کشور امریکا از توافقنامه برجام، اصل و اساس این توافقنامه بوده و تعهدات را زیر سول می برد. در حقیقت با ایم که اتحادیه اروپا به ایران اطمینان های لازم را می دهد اما شرکت هایی که با ایران کار می کنند با این تصور و اضطراب که مورد تحریم بانک مرکزی امریکا قرار خواهند گرفت، ریسک ادامه همکاری با کشور ما را متحمل نمی شوند چرا که از جریمه ها و تحریم های امریکا بر علیه شان ترس دارند. 
با توجه به شرایط بوجود آمده، در حقیقت می توان گفت روند خوش بینانه‌ای درخصوص «رفتار اروپاییان در قبال مراودات تجاری با بازار ایران» وجود ندارد. اما رفتار کلی تجار ایرانی ردر این شرایط چگونه باید باشد؟ محمد اعتباری در پاسخ به این سوال تنها به واژه «سازگاری با جو موجود» بسنده کرده و افزود: در این شرایط بازار فلزات و علی الخصوص مقاطع فولادی با دو بحث مواجه هستند: انتخاب بین دو گزینه «رکود» یا «تورم» در بازار فولاد.
تجار در بازار فولاد نباید بر اساس تصمیمات روزانه یا لحظه‌ای در مقابل این دو گزینه قرار بگیرند، هرچند تجربه‌اقتصاد ایران ثابت کرده است که از میان این دو گزینه تمایل بیشتر به سمت تورم وجود دارد؛ حتی اگر این عامل به بروز رکود منجر شود
این فعال و کارشناس بازار فولاد در ادامه با رصد سیاست‌های دولت در بخش فولاد گفت: سیاست‌های دولت اگر در ادامه و در چشم انداز در پی محدود کردن واردات باشد، باید آزادی عمل بیشتری را در فضای بازار داخلی و منطقه‌ای ایجاد کند. به‌عنوان مثال اگر صادرات فولاد به عراق و افغانستان باشد می‌تواند بازگشت ریالی وجود داشته باشد، ولی این دو کشور هم ظرفیت محدود و تعریف شده‌ای دارند و تمرکز روی این دو بازار ممکن است در ادامه منجر به از دست دادن بازارهای دیگر شود.


شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد MO40 ، قیمت فولاد فنر و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.