شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

رکود اقتصادی در بازار فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، وضعیت بوجود آمده در حمل و نقل داخل کشور موجب شد تا شاهد تاثیرات بسیار زیاد این رخ داد بر بازار فولاد و اهن کشور باشیم که نوسانات بسیار زیادی را در این بازار ها بوجود آورد.

اولین مشکلی که بوجود آورد، تعطیلی کارخانه های تولیدی بوده است که به اعتصاب کامیون داران موجب توقف محموله های آن ها  و نرسیدن بارهایشان به مشتری شد. البه این امر همزمان با رکود در ماه رمضان رخ داد و این دو عامل باعث شد تا کارخانه های تولید مقاطع نسبتا به حالت تعطیلی در آیند.

خبر های بازار فولاد حاکی مشکلات نقل و انتقال از ده روز گذشته می باشد. این مشکل تا حدی بود که قراضه به کارخانه های تولید شمش نرسید و به دنبال آن شمش فولاد به کارخانه های تولید مقطع نمی رسید. این موضوع موجب بروز مشکلات در تولید مقاطع آهن شد. مشکل دیگری که در این میان بوجود امد، موضوع اعلام قیمت آهن الات و مقاطع فولادی در این بازه زمانی وبده است چرا که پیوندی بسیاری میان قیمت آهن آلات و مقوله حمل و نقل وجود دارد که این روند در روزهای اعتصاب بکلی مختل شده بوده است.

در این به گفته برخی از فعالان و کارشناسان این بخش، در بازار فولاد ثبات وجود دارد، اما در واقع ثبات قیمتی وجود ندارد و این ثبات قیمت کاذب بوده و تنها به دلیل عدم تحرک بازار می باشد، در نتیجه این اظهار منطقی نبوده و هیچ ثبات واقعی در بازار وجود ندارد.

یکی از کارشاناسان این بخش درباره اتفاقات این روز ها می گوید: حدود ده روز است که از اعتصابات و اتفاقاتی که در بازار رخ داده می گذرد و ما هر روزه به امید اتمام این وضعیت در روز آینده صبر کرده این تا ببینیم در نهایت نتیجه چه خواهد شد. اما در حال حاضر هیچ اتفاقی در بازار رخ نداده و پیش بینی می شد هفته گذشته، هفته پر تحرکی باشد که اعتصابات باعث عدم تحرک این بازار شد. در هفته جاری نیز باز هم شاهد عدم تحرک در بازار خواهیم بود چرا که با تعطیلی مواجه شده ایم و این تعطیلات موجب رکود اقتصادی در بازار فولاد خواهد شد. به همین دلیل اتفاقی که رخ می‌دهد، عدم تداوم مسائل وابسته به تحریک قیمت آهن‌آلات در بازار است و در غیاب این مسائل سیگنال رونق بازار دریافت نمی‌شود و علائم فقط نشان‌دهنده عدم تحرک در بازار است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد بهلر ، قیمت فولاد HSS ، قیمت فولاد آلیاژی و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.