شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت فولاد آلیاژی ایران پس از اعلام دلارتک نرخی

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، طی ماه گذشته اعلام دلار با نرخ 4 هزار و 200 تومانی موجب متضرر شدن بسیاری از واحد های تولید کننده ای شد که تا به امروز برنامه ریزی های بسیاری زیادی برای افزایش میزان صادراتشان در سال جاری انجام داده بودند. زیرا شرکت های فوق به ناچار باید دلار 4 هزار و 200 تومانی را به سامانه نیما بازگردانند . این در شرایطی است که خرید مواد اولیه محصولات تا به امروز با نرخ دلار آزاد صورت گرفته است. از طرفی دیگر بازگشت تحریم ها  موجب ایجاد سایه سنگینی برای تامین مواد اولیه بسیاری از واحد های فولادی علی الخصوص آنهایی که نیاز به الکترودشان بسیار بالا است، خواهد بود  

در اینباره مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران طی گفتگویی اظهار داشت: طی یک ماهه اخیر شرکتفولاد آلیاژی ایران بسیار متضرر گشت چرا که طی ماه های اخیر عملکرد شرکت بسیار مطلوب بوده اما پس از اعلام دلار 4 هزار و 200 تومانی شاهد کاهش 34 میلیار تومانی سود شرکت بودیم.

مرتضی محمدی، مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران افزود: در حقیقت افزایش نرخ ارز موجب افزایش سود شرکت های صادر کننده خواهد شد و کاهش آن موجب متضرر شدن این شرکت می شود که از نظر اقتصادی اصلا بصرفه نمی باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که شرکت هایی مانند فولاد الیاژی با آن دست و پنجه نرم می کنند، بازگشت نرخ ارز صادراتی به سامانه نیما می باشد که در اینصورت عملا ارزی که به شرکت باز می گردد تقریبا تنها 2 هزار تومان با ارز داخل بازار تفاوت دارد و برای خرید مواد اولیه به مجبور باید ارز آزاد تهیه کنند.

وی در جواب به این سوال که برای تامین مواد اولیه از سامانه نیما موفق به تامین ارز شده‌اند یا خیر، گفت: در حال حاضر موفق به دریافت ارز از این سامانه نشده ایم و با توجه به فرآینده دریافت ارز از این سامانه احتمال افزایش مدت دریافت ارز جود دارد که این مدت ممکن است حدود دوماه به طول انجامد و در اینصورت ما نمی توانیم برای تامین ارز خط تولیدمان را متوقف سازیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد گرمکار ، قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد سمانته  و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد آلیاژی ایران می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.