شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

وضعیت نا مطلوب زنجیره تولید فولاد کشور

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 باید 200 میلیون تن مواد معدنی و محصولات آن در زنجیره فولاد جا به جا گردد. برای رسیدن به این چشم انداز باید زیر ساخت های آن مانند حمل و نقل را سامان داد.

این در شرایطی است که بخش حمل و نقل داخل کشور جوابگوی رسیدن به این اهداف نمی باشد. در حال حاضر یکی از اهداف صنعت فولاد برای بهبود مشکلات حمل و نقل، افزایش 4 برابری آن در زمینه ایجاد ریل می باشد. در صورتی که این مهم محق شود، در خور توجه خواهد بود زیرا توسعه خطوط ریلی کشور و همچنین سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به روند گذشته یکی از مهم ترین مشکلات صنعت فولاد بشمار می آید.

در حقیقت برای ایجاد زیر ساخت 55 میلیون تن فولاد باید مقداری حدود 13 میلیارد یورو سرمایه گذذاری کرد که باید از این میزان 6 میلیارد به بخش حمل و نقل اختصاص داد. اما موضوع اصلی این است که تا به امروز این میزان سرمایه برای این بخش اختصاص داده نشده است.

با توجه به مشکلات گفته شده، در صورتی نتوانیم سرمایه گذاری لازم را برای حمل و نقل این چشم انداز انجام دهیم، این صنعت با ترافیک سنگین و در نهایت با قفل شدگی مواجه خواهد شد.

در حوزه صادرات نیز باید در ابتدا به بهبود حمل و نقل دریایی بپردازیم. این در شرایطی است که در حال حاضر وضعیت اسکله ها ما بسیار نا مطلوب می باشد. همچنین به دلیل دولتی بودن بنادر کشور در عمل شاهد هستیم که هیچگونه رقابتی بین آن ها وجود ندارد. این در حالی است که برای رقابتی بودن هزینه حمل‌ونقل دریایی، نیاز به ساخت اسکله با عمق آبخور ۲۴ متر داریم تا امکان پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن فراهم شود. از این‌‌رو صنعت فولاد کشور باید بیش از پیش به توسعه زیرساختی حمل‌ونقل زمینی و دریایی توجه کافی کند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد گرمکار ، قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد سمانته  و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد بهلر می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.