شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

بازار صادرات نگرانی بخش فولاد

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، بررسی ها نشان می دهد که مهم ترین موضوعی که طی ماه های و روز های اخیر در صنعت فولاد بسیار حائض اهمیت می باشد، موضوع صادرات فولاد است. با توجه به گفته فعالان و کارشناسان این صنعت، چنانچه صادرات فولاد مسدود گردد در اینده ای نه چندان دور شاهد سرازیر شدن فولاد سازان بزرگ کشور به سمت  بازار داخلی خواهسم بود که همین امر موجب افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا خواهد شد و در نتیجه قیمت محصولاتی از قبیل ورق گالوانیزه و ورق سیاه کاهش خواهد یافت.

از طرفی دیگر باید این موضوع را بپذیریم که بازار فولاد داخلی به دلایل مختلفی در حال کوچک شدن می باشد که این کوچک شدن در سه بخش تولید، توزیع و مصرف قابل مشاهده می باشد. در حال حاضر باید برای حفظ بقای این بازار تلاش های مستمری صورت گیرد.

موضوع دیگری که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، عدم بهره وری فولادی ها در 5 سال تصویب برجام می باشد. طی 5 سالی که از تصویب برجام می گذرد، نه تنها صنعت فولاد از آن بهره ای نبرده است بلکه در برخی مواقع بدلیل ورود به یکسری حاشیه ها شاهد عقب ماندگی این صنعت نیز بوده ایم. بررسی بازار های صادراتی نشان می دهد که بیشترین میزان کالای خروجی نه تنها از سوی پایگاه های فروش مستقل صورت نگرفته است، بلکه از طرف شرکت های واسط این امر اتفاق افتاده که تازه همین موضوع نیز بدلیل شرایط خاص ایران در زمان حمل با توسل به برخی سند سازی ها صورت گرفته است.

در حال حال نمی توانیم بگوییم که کشور ما در بخش صادرات فولاد هدف و بازار مشخصی داشته و یا توانسته آن را کاملا پوشش دهد. اگرچه این موضوع با توجه به نقص هایش دارای مزیت شناور بودن نیز هست. بدین معنی که ما طی سال های اخیر توانسته ایم فروش مناسب همراه با قیمت های نازل داشته باشیم که این موضوع در قیمت محصولاتی اعم از ورق گالوانیزه و میلگرد قابل مشاهده می باشد و این اتفاق در کنار تمامی مشکلات و تحریم ها می تواند نقطه قوتی برای این بازار به حساب آید.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد گرمکار ، قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد سمانته  و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد بهلر می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.