شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

الزام کنترل میزان واردات محصولات فولادی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، کنترل میزان واردات و پوشش آن ها در بازار داخلی موجب خواهد شد تا حدود 900 میلیون دلار در هزینه خروج ارز از کشور صرفه جویی شود. همچنین به دنبال این امر حدود 2200 شغل مستقیم به صنعت فولاد اضافه خواهد شد.

صنعت فولاد یک صنعت پر کاربرد می باشد که در آینده ای نچندان دور جای صنعت نفت کشور را خواهد گرفت. طبق گزارشات بدست آمده  میزان درامد حاصل از فروش فولاد حدود 25 درصد از میزان درآمد بدست آمده از فروش نفت می باشد. در نتیجه در بخش تولید، زیر ساخت ها و همچنین دیگر بخش ها از جمله تجارت این صنعت، باید بررسی هایی از سوی کارشناسان صورت گیرد. در حال حاضر بدلیل نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی، اهمیت تولید داخلی دو چندان شده است. در شرایط فعلی وضعیت صادرات فولاد در این صنعت نسبتا مطلوب است اما واردات احتیاج به بازنگری های اساسی دارد. موضوع مهمی که فولاد سازان در هر جای دنیا به ان اهمیت بسیاری می دهند این است که در کنار سناسایی بازار داخل، واردات محصولات فولادی را نیز مورد بررسی قرار می دهند. چرا که نیاز حقیقی محصولات با واردات ان ارتباط تنگاتنگی دارد.

متاسفانه کشور ما در تولید برخی از محصولات فولادی از تکنولوژی کافی برخوردار نیست و فولاد سازان باید این موضوع را در نظر گیرند. از مجموع محصولات فولادی که به کشور وارد می شود، تنها امکان تولید برخی از محصولات از جمله فولادهای آلیاژی، ریل، برخی از پروفیل ها و لوله های بدون درز و برخی از ورق های خاص بدلیل عدم وجود تکنولوژی وجود ندارد. اگرچه در در مورد مساله ریل باید این امر اشاره نمود که اخیرا خط تولید ریل ذوب آهن اصفهان شروع به کار کرده است.
با توجه به بررسی های صورت گرفته، از مجموع 2.5 میلیون تن واردات محصولات فولادی، مقداری حدود 1.2 میلیون تن را می توانیم در داخل به تولید برسانیم. که از این میزان حدود 90 درصد برای ورق گرم، سرد و پوشش دار می باشد. با بالا رفتن ظرفیت ها و ایجاد همبستگی در روابط تولید کننده و مصرف کننده و معمولا صنایع پایین دستی لوله و پروفیل هستند می توان از خروج ۰.۹ میلیارد دلار از کل ۲.۱۱ میلیارد دلار ارزی که در این بخش از کشور خارج می شود، جلوگیری کرد

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد گرمکار ، قیمت فولاد ضد زنگ ، قیمت فولاد سمانته  و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد بهلر می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.