شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

کاهش نقدینگی واحد های فولادی

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، یکی از موضوعاتی که در صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد مساله نقدینگی و سرمایه گردش است.
در شرایط فعلی تولید کنندگانی که میزان مصرف شمش یا مواد اولیه الیاژی پایینی دارند(به غیر از قطعات یـدکی، الکتـرود و مواد اولیه ‌ای مثل فروآلیاژهای سیلیسی و فرومنگنز که وارداتی است) دارای گردش مالی متوسطی هستند، اگر چه در این واحد ها میزان قیمت انواع قراضه و همچنین میزان نوسان آن در روند کاریشان بسیار تاثیر گذار می باشد.
همچنین در صورتی که مواد مورد نیاز این واحد ها کمیاب یا گران شوند قدرت مالی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این باره می توان الکترود را مثال زد که پس از مدت ها کمیاب شدن به بازار وارد شد و قیمت آن با افزایش مواجه گردید. این الکترود ها به نوبه خود بسیار حائض اهمیت می باشد و چنانچه نتوانیم آن را تولید کنیم شرایط کار برای واحد های تولید بسیار دشوار می شود.
از نظر منابع مالی، با توجه به این که بیشتر تولید صنایع فولادی طبق سرمایه در گردش و مواد اولیه آنهاست، سهم بالایی از قیمت تمام‌ شده را مواد اولیه به خود اختصاص می ‌دهد.
این در شرایطی است که چنانچه سرمایه در گردش واحد های تولید کننده بوسیله دریافت وام با بهره بالا تامین شود، تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصولات خواهد گذاشت که موجب کاهش قدرت رقابت پذیری خواهد شد.
شرکت های تولیدی کوچکی که میزان تولیدات آن ها تا سقف 100 تا 150 است، میزان سرمایه در گردش پایین و قراضه کمی در اختیار دارند تا بدین وسیله بتوانند نوسانات قیمت آن را جبران کنند.
همچنین چنانچه این تولید کنندگان قصد گرفتن وام برای سرمایه در گردش خود را داشته باشند، رقابت را در این حوزه از دست خواهند داد.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.