شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

تاثیرات تورم بر بازار فولاد

با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد، بسیاری از کارشناسان و فعالان در این حوزه موضوع انتقال تورم از سال 96 به 97 را مطرح کرده اند و میزان تورم را حدود  15 تا 20 درصد دانسته اند. طبق بررسی های آن ها، آخرین معاملات مقاطع فولادی در سال 96 بوده است که مقایسه قیمت میلگرد و دیگر محصولات افزایش 15 تا 20 درصدی را نشان می دهد. این افزایش قیمت ها در هر دو بازار بورس و بازار آزاد رخ داده است.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، این گروه از فعالان می گویند که بطور معمول تمامی روًسای جمهور در اولین دوره ریاست جمهوریشان میزان تورم را کنترل می کنند اما در دوره دوم از میزان این کنترل ها کاسته شده و معمولا شاهد افزایش تورم هستیم. آمار بدست امده از سی سال گذشته گواه این امر می باشد.

فعالان بازار بر این عقیده اند که برخی از مقاطع همچنان فرصت افزایش قیمت را دارند. این در حالی است که برخی دیگر از مرز افزایش گذشته و باید کاهش حدود 100 تومانی داشته باشند.

تاثیر بازار ارز بر فولاد

در کنار تمامی عقاید، گروهی دیگر از فعالان بر این عقیده اند که بازار فولاد به دو پارامتر قیمت میلگرد جهانی  و نرخ ارز وابسته می باشد. پس از مشکلات تک نرخی شدن ارز، بازار فولاد دچار سر در گمی شد اما طولی نکشید که زمزمه هایی مبنی بر آزاد شدن نرخ ارز و دسته بندی جدید آن به گوش رسید.

شاید این گروه از کارشناسان دلیل این وابستگی ها را بورس کالا می دانند زیرا قیمت محصولات فولاد مبارکه و همچنین شمش فولاد از حدود یک ماه گذشته از فرمول قیمت میلگرد و دیگر محصلات فولاد جهانی ضرب در نرخ 4200 تومانی ارز تبعیت می کند و با قیمت های نازل عرضه می گردد. که این قیمت های مناسب به همراه فروش های اعتباری همگی موجب شد تا خریداران استقبال ویژه ای از این اتفاق کنند.

کارشناسان این حوزه می گویند در آینده ای نچندان دور مقاومت دولت در برابر بازار ارز و تحولات آن شکسته خواهد شد که نتیجه آن بازگشت وضعیت به روال خواهد بود. با این تفاوت که امکان دارد در کوتاه مدت این وضعیت غیر قابل کنترل شود. در نتیجه با توجه به فرمول مصوب و با توجه به این که معمولا در ماه آینده میلادی ممکن است قیمت های جهانی فولاد رشد کند، نرخ محصولات داخلی با رشد بیشتر همراه خواهد شد.

برای استعلام قیمت محصولاتی از قبیل،  قیمت فولاد مبارکه اصفهان ، قیمت فولاد آلیاژی یزد ، قیمت فولاد آلیاژی  و دیگر محصولات می توانید با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید. همچنین شرکت فولاد حامیران نمایندگی فروش فولاد الیاژی یزد می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.