شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش تولیدات فولادوآلمینیوم رقبای ایران در منطقه

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، از جمله مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم هماهنگی بخش های مختلف و همچنین عدم اولویت بندی در برنامه ریزی های اقتصادی می باشد که از جمله این نبود اولویت و هماهنگی را می توان صادرات گاز به عمام دانست.

کیوان جعفری طهرانی در اینباره عنوان کرد: با توجه به سهم مشخص شده ایران در بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی و همچنین شرایط جدید بازگشت از تحریم ها، در این وضعیت رقبا بیکار نخواهند بود و در این شرایط از دست رفتن سهم کشور در بازار های صادراتی امری حیاتی می باشد.

این کارشناس حوزه معدن و فولاد در ادامه عنوان کرد:در حال حاضر بدور از تمام تحریم ها، کشور ما صادرات 15 تا 20 میلیون تنی را در چشم انداز 1404 در دستور کار خود قرار داده است. اما این مساله نباید فراوموش شود که کشور هایی از قبیل کشور های آسیای غربی علی الخصوص هندوستان و همچنین کشور های خاورمیانه و شمال آفریقا علی الخصوص شیخ نشین های خلیج فارس نیز طرح جامع فولاد و آلمینیوم را در دستور کارشان دارند و در یپاین میان نباید از اهداف آن ها غافل شد.

 وی افزود:کشور هندوستان ابر پروژه ای در دستور کار خود قرار داده است که تا سال 2025 بتواند 220 میلیون تن فولاد را به تولید رسانده و این میزان را در سال 2031 به 300 میلیون تن رساند. همچنین طرح جامع فولاد 15 میلیون تنی عربستان قرار است در سال 2030 محقق شود که تولیداتشان 20 میلیون تن افزایش خواهد یافت. قطر نیز در طرح جامع فولادی خود قرار است میزان تولیداتش را افزایش دهد که البته رقم آن چندان قابل توجه نمی باشد. اما کشور های بحرین و امارات متحده عربی طرح جامع تولید المینیوم را در دستور کار خود دارند که کشور امارات قرار است طی برنامه ای میزان تولید آلمینیوم خود را از 1.5 میلیون تن به 6 میلیون تن در سال 2025 رساند و این کشور را به بزرگ ترین کشور تولید کننده شمش آلمینیوم در جهان مبدل سازد. همچنین طرح جامع فولاد از سوی سلطان‌نشین عمان، از جمله این طرح‌ها و پروژه‌هاست که هر یک رقیبی برای صنعت فولاد و آلومینیوم کشور به‌حساب می‌آیند.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.