شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

مقایسه بازار فولاد سال 96 و97

مقایسه وضعیت بازار فولاد در سال 96 و 97 حاکی از افزایش میزان تقاضا در بورس کالا در کنار آرامش عرضه و معامله طی سال 97 می باشد.

به گزارش حامیران در اخبار بازار فولاد، افزایش تقاضا در سال 97 نشان دهنده اتفاقات جدیدی در این بازار می باشد. اتفاقاتی که در برگیرنده نکاتی بوده و بررسی آن ها موجب تسهیل تصمیم گیری در این بازار طی دوره های آتی خواهد شد.

آمار های بدست آمده از سوی بورس کالا حاکی از افزایش 2.3 درصدی تقاضا محصولات فولادی طی 3 ماهه ابتدایی سال جدید می باشد. این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 79 درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش تقاضا در حالی است که در این دوره میزان معاملات نسبت به سال گذشه افزایش چشمگیری نداشته است.

میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا طی سه ماهه ابتدایی سال جدید حدود یک میلیون و 723 هزار و 925 تن گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 685 هزار و 345 تن ثبت شده است. این میزان اگرچه از افزایش 38 هزار و 580 تنی خبر می دهد اما در مقابل خود با دو میلیون و 962 هزار و 894 تن تقاضا رو به رو بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه ابتدایی سال 96 حدود یک میلیون و 305 هزار و 894 تن افزایش داشته است. بدین معنی که این افزایش تقاضا در کل 79 درصد ثبت شد ه است. رقمی بزرگ که تقاضا را در برابر ثبات نسبی عرضه‌ها نشان می‌دهد.

طبق آمارهای بدست آمده از بورس‌کالا در فاصله یک‌سال گذشته میزان عرضه با تغییر زیادی مواجه نشده است، این در حالی است که در بخش تقاضا به‌شدت شاهد رشد هستیم.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی همچون فولاد ابزار سردکار، فولاد ابزار گرمکار، فولاد قالب پلاستیک و ... با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.