شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

توقف عرضه فولاد در بورس کالا

به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، پدیدار شدن دو دستوالعمل متضاد یکی از سوی بانک مرکزی و دیگری از سوی وزارت صمت موجب شد تا شیوه قیمت گذاری در بورس کالا با ابهام همراه شود. طی دو روز گذشته شاهد توقف عرضه محصولات فولادی در بورس بودیم؛ از این رو شنیده ها حاکی از ادامه این روند تا شفافیت کامل قیمت گذاری محصولات می باشد. 

اختلافات به وجود آمده بر سر سقف قیمت ها می باشد که بورس را به حاشیه کشانده است. تولیدکنندگان فولاد با توجه به نرخ دلار آزاد، به هر نحوی که می خواهند قیمت گذاری می کنند و سقف مجازی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل تا شورای بورس جمع بندی کلی انجام ندهد و شفاف سازی نشود، محصولات در بورس عرضه نخواهند شد. رصد مجدد فرآیند معاملات و توقف عرضه محصولات، یکی از سخت ترین تصمیمات سازمان بورس طی سال های گذشته می باشد.

در بازارهایی همچون فولاد که ایران از بزرگترین تولیدکنندگان آن در جهان بشمار می رود، عدم توازن قیمت ها نشان از ضعف مدیریت بازار می دهد. همانطور که طی هفته های گذشته مشاهده کردیم، قیمت مقاطع فولادی هر روز با تغییر و تحول همراه بود. از جمله این تغییرات قیمت را می توان در محصولاتی همچون تیرآهن، میلگرد آجدار، فولادهای نسوز و فولادهای زنگ نزن مشاهده کرد.

واقعیت آن است که این کارشناسی مجدد معاملات به دلیل حمایت از مصرف کننده نهایی در بازار داخلی صورت گرفته است. مدیر نظارت بر سازمان بورس با اشاره به توقف عرضه محصولات عنوان کرد: این تصمیم به دلیل مغایرت قیمت گذاری بر مبنای نرخ آزاد ارز گرفته شده است و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و نمی توان زمان مشخصی برای پایان این تصمیم تعیین کرد زیرا تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت ها را برطرف نکند، این تصمیم پا برجا خواهد بود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.