شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

کاهش التهاب در بازار فولاد

طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ها در حوزه فولاد بودیم. به گزارش فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، با توجه به آمارهای قیمتی بازار فولاد هفته اخیر در روندی نزولی قرار داشت و این هفته نیز شاهد ادامه این روند نزولی بودیم. با بررسی قیمت ها طی روزهای اخیر می توان دریافت که دلیل اصلی این افت قیمت ها در بازار فولاد، عقب نشینی تقاضا در این حوزه است. از سوی دیگر افزایش عرضه بیشتر به چشم میخورد چرا که موجودی انبارها، تمایل به فروش را بالا برده است.

انتظار می رود که با ادامه این روند قیمت محصولات فولادی با دلار 4200 تومانی قیمت گذاری شود که در این صورت بازار پتانسیل کاهشی بیشتری خواهد داشت. اگر ابهامات بازار برطرف شود یعنی شرایط فروش تسهیل گردد و مصرف کننده نهایی راحت تر بتواند فرآیند خرید را به پایان برساند، کاهش قیمت ها با شتاب بیشتری ادامه می یابد اما اگر به هر دلیلی این ابهامات رفع نگردد و مصرف کننده نهایی به دلیل شرایط سخت از خرید منصرف شود، بازار دچار دوگانگی خواهد شد.

در حال حاضر نیز شواهد نشان می دهد که خیلی از عرضه ها در بورس کالا معامله نمی شود و در این شرایط نمی توان پیش بینی کرد که قیمت ها در بازار داخلی چه رقمی خواهد بود. ترس از رانت و احتکار محصولات فولادی باعث شده که ابهامات بازار چشمگیرتر باشد ولی از سوی دیگر اگر بورس کالا با توجه به اختیاراتی که دارد، سخت گیری را درمورد معامله گرا کاهش دهد، کالاهای ارزان تری به بازار عرضه خواهد شد؛ اگر این اتفاق رخ دهد پتانسیلی برای کاهش شدید تر قیمت ها به وجود می آید ولی اگر عکس این موضوع رخ دهد، ممکن است قیمت ها تا اندازه ای که از طرف خریدار و مشتریان استقبال گردد، با افزایش همراه باشد و موج جدیدی در بازار به وجود آید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.