شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

اعتراض سهامداران فولادی

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، سهامداران در سومین نامه اعتراضی خود به مجلس، بار دیگر نسبت به قیمت گذاری های دستوری محصولات فولادی اعتراض کردند. سهامداران صنعت فولاد در نامه ارسالی خود بیان کردند: در نامه های ارسالی قبلی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، راجع به رانت ایجاد شده ناشی از قیمت گذاری دستوری فولاد تذکر داده بودیم اما به دلایل نا معلومی نتیجه بخش نبود.

سهامداران شرکت های فولادی در این نامه اعلام کردند که قیمت های دستوری در بازار موجب نفوذ دلالان به بازار فولاد شده است و قیمت های محصولات و ورق های فولادی در بازار رسمی کالا، فاصله زیادی با قیمت های نهایی دارد. در اوایل مرداد ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق دستورالعملی برای انواع محصولات فولادی نرخ گذاری کردند و این نرخ گذاری بر مبنای دلار 4200 تومانی بوده است. این موضوعی است که با واقعیت های اقتصادی سازگار نیست و در کمتر از 5 ماه، بیش از 5000 میلیارد تومان رانت برای دلالان ایجاد کرده است.

سهامداران صنعت فولاد در نامه خود چند خواسته اصلی را مطالبه کرده و آورده اند: از نمایندگان محترم مجلس که امید ما به آنها برای رسیدگی به اصلاح امور بیشتر از مسئولین دولتی است، خواستاریم در وهله اول دستور لغو قیمت گذاری فولاد را لغو کنند تا دامنه نوسانات محصولات فولادی در بورس کالا آزاد باشد. در وهله دوم خواستار حذف دلالان از بازار هستیم زیرا در ماه های گذشته به بهانه حمایت از مصرف کننده، از حق سهامداران سود زیادی برده اند.

این بخش از فعالان بازار سرمایه در نامه خود آورده اند: برای ما غیرقابل قبول است که دولت در فضای کسب و کار شرکت هایی که سهام آن بیش از یک دهه است که به مردم واگذار شده، دخالت کند. چراکه دولت تنها 25 قلم کالا را مشمول دریافت ارز دولتی مشخص کرده است و باید پاسخگو باشد که به چه دلیل چنین رانت عظیمی از محل قیمت گذاری در بازار فولاد ایجاد شده است؟

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.