شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

سکوت مطلق بازار آهن

همانطور که در هفته گذشته پیش بینی شده بود، اولین روز از هفته جاری با ثبات قیمت ها آغاز شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند ثبات قیمت ها ازهفته گذشته آغاز شده است و حدود یک هفته است که افزایش قیمتی دربازار اهن آلات مشاهده نمی شود که همین مساله موجب شده تا متقاضیان با اعتماد بیشتری در بازار اقدام به خرید اهن و محصولات فولادی نمایند. در پی ثبات قیمت آهن، شاهد کاهش نوسانات بازار مسکن نیز بوده ایم.

 خبر های بازار آهن حاکی از اعلام قیمت بخش قوطی پروفیل می باشد. قیمت قوطی پروفیل از حدود دو هفته گذشته از سوی بسیاری از کارخانه ها اعلام نشده بود و نرخ این محصول تنها در برخی روز ها اعلام شد اما در حال حاضر پس از گذشت دو هفته متوالی روند کند اعلام قیمت، شاهد ثبات نرخ این مقطع اهن می باشیم.

در شرایط فعلی قیمت قوطی اهن ضخامت ۲ میل در بازه ۶۱۵۰ الی ۶۲۰۰ تومان اعلام شده است. کارخانه نورد میلاد یزد با ۶۱۵۰ تومان کمترین نرخ را در میان دیگر کارخانه ها اعلام کرده است. همچنین قیمت قوطی ۲ میل جهان پروفیل ۶۲۰۰ تومان اعلام شد.

خبر های منتشر شده از وضعیت باربری های حاکی از افزایش مجدد قیمت کرایه حمل می باشد. نرخ کرایه بین شهری تریلی با ظرفیت ۲۲ تن حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی است که برخی از باربری ها تا حدود ۵۰ درصد نرخ کرایه هایشان را افزایش داده اند که امری غیر قانونی می باشد و باید با آن ها برخورد شود.

در حال حاضر وضعیت قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع بطور کامل مشخص نیست اما احتمال ورود شوک به بازار بسیار پایین می باشد و تا یکی دو روز آتی روند بازار به همین روال پیش خواهد رفت.   

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

تأثیر ارتباط مالی ایران و آمریکا بر فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، غدیر قیافه رییس انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن اذعان داشت: اعمال دوره اول تحریم های آمریکا بر ایران تغییری در این صنعت ایجاد نکرده است و کماکان شاهد رشد میزان صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه در این زمان بوده ایم.

وی هم چنین با توجه به این موضوع که، ایران و آمریکا ارتباط مالی و کالایی با یکدیگر ندارند و تحریم ها یک تاثیر مقطعی بر سهام این شرکت و قیمت کالاهای موجود در صنعت فولاد  گذاشته است و بخش عمده ی مواد اولیه تولید فولاد این شرکت از داخل کشور تامین می شود؛ اعمال تحریم ها را علیه شرکت فولاد مبارکه را تاثیر روانی کوتاه مدتی بر بازار محصولات این شرکت دانست.

باید بپذیریم که تحریم ها تنگناهایی را برای کارخانجات فولادی یا سایر صادرکنندگان ایرانی فراهم می کند اما مجموعه ی حرفه ای فولاد مبارکه تمام ابعاد تحریم های فولادی را سنجیده و راهبرد های مناسب برای رویارویی با موانع  احتمالی بعد از دوره دوم اعمال تحریم های امریکا و دیگر هم پیمانان وی را بر صنعت فولاد این کارخانه نظر گرفته است.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن با تاکید بر اینکه تحریم ها یک تاثیر مقطعی در سهام این شرکت و قیمت کالاها خواهند داشت، تصریح کرد: بخش عمده ای از مواد اولیه تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه از داخل تامین می شود و کشور در تامین محصولات فولادی در شرایط خود کفایی قرار دارد و با اعمال فشارهای احتمالی آینده بر کشور توسط آمریکا جای نگرانی نیست.

وی با تاکید براینکه مدیران شرکت فولاد مبارکه تدابیری برای دور زدن تحریم های آمریکا اندیشیده اند، ادامه داد: ذخیره مواد اولیه، تجهیزات و قطعات برای یه مدت طولانی انجام شده بنابراین این شرکت از لحاظ تامین مواد اولیه در دوران تحریم با مشکلی مواجه نخواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

هشدار به پیش خریداران واحدهای مسکونی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، درشرایط بحرانی بازار مسکن، برخی فایل‌های پیش‌فروش با احتمال زیان برای پیش‌خریداران معرفی می‌شوند که در صورت عدم توجه متقاضی به ملاحظات ضروری، این ضرر و زیان قابل توجه است.  آگهی های فروش مسکن با ظاهر متفاوتی به بازار عرضه می شوند که در ظاهر هیچ اشاره‌ای از بابت پیش‌فروشی بودن واحد یا واحدهای معرفی شده در این آگهی‌ها نشده است؛ اما در واقع این آگهی‌ها برای فروش واحدهای نیمه‌تمام، که خود درگیر نوسانات بازارهای موازی مانند بازار آهن  و دیگر مصالح ساختمانی است تنظیم و منتشر می شوند.

این موضوع به ویژه در بازار فروش واحدهای مسکونی لوکس بیش از سایر واحدها به چشم می‌خورد. که با شرایط پرداخت مدت‌داراز ۵ ماه تا ۲۴ ماه و بعضا بیشترهمراه است که هیچ اشاره‌ای در این آگهی‌ها به پیش‌فروشی بودن آنها نشده است.یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع ممنوعیت انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان قبل از دریافت مجوز قانونی به واسطه تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان است.

کارشناسان معتقدند این گروه از سازنده‌ها و مالکان اگرچه ممکن است اقدام به تعیین نرخ معقول برای فروش هرمترمربع آپارتمان کرده باشند، اما از آنجا بیش از نیمی از مبلغ واحد را در همان ابتدا از خریدار دریافت کرده و زمان تحویل را دست‌کم یک سال بعد اعلام می‌کنند.

پیش‌خرید این گروه از آپارتمان‌ها اغلب به صلاح و نفع اقتصادی پیش‌خریداران نیست. چرا‌که در بسیاری از موارد مبالغی که از پیش‌خریدار دریافت می‌شود به جای آنکه صرف تکمیل واحدهای نیمه کاره شود به سایر بازارهای پر بازده‌ تر همانند سرمایه گذاری در صنعت فولاد و آهن آلات یا سایر صنایع موجود در بورس وارد می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

فولاد مبارکه سرافراز در مقابل تحریم ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان طی گفتگویی اظهار کرد: خبرهایی پیرامون تحریم شرکت فولاد مبارکه شنیده شده است که ضرروری است راجع به آن توضیحاتی ارائه دهم. خزانه داری آمریکا چندین شرکت و بانک ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد که مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را نیز شامل میشد.

وی افزود: خبر تحریم فولاد مبارکه در مدت زمان کوتاهی بطور گسترده در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی پخش شد. شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه در شرایط کنونی نیز به صادرات ادامه می دهند؛ این در حالی است که تجارت و معامله انواع شمش و محصولات فولادی از ایران و یا برعکس واردات به ایران از مرداد ماه سال ۹۷ به لیست تحریم های آمریکا اضافه گردید. از این رو می توان به نتیجه رسید که مشتریان فولاد ایران با آمریکا ارتباط یا منافع مشترکی نداشته و بطور کاملا مستقل به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهند.

سبحانی در ادامه بیان کرد: تحریم های اخیر نیز درمورد شرکت هایی است که با فولاد مبارکه ارتباط داشته اند و حالا باید این ارتباط قطع گردد. اما در این میان نکته مهم و قابل توجه این است که تحریم های جدید تنها دسترسی فولاد مبارکه به شبکه های پولی و مالی آمریکا را در تمام نقاط جهان محدود می سازد در حالی که مجتمع فولاد مبارکه قبل از این تحریم ها نیز با این شبکه های آمریکایی هیچ ارتباط کاری نداشته است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که این تحریم ها اثری بر فعالیت های اقتصادی فولاد مبارکه در داخل یا خارج از کشور نخواهد داشت و در مورد این موضوع نگرانی خاصی وجو ندارد چراکه فولاد مبارکه کاملا مستقل از هرگونه شبکه های آمریکایی به فعالیت خود ادامه می دهد و در مقابل تحریم ها سر افراز می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

پیش بینی وضعیت بازار اهن در هفته اینده

در اخرین روز از هفته جاری شاهد ثبات قیمت آهن آلات در این بازار پر فراز و نشیب هستیم.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، عرضه خرد و پیاپی محصولات ذوبی موجب شد تا طی یکی دو روز اخیر قیمت آهن الات تغییر چندانی نداشته باشد و ثبات بر این بازار حاکم شود. همچنین افزایش حجم بارگیری ها در سراسر کشور موجب شد تا میزان تقاضای خرید اهن و مقاطع فولادی نیز افزایش یابد و خرید و فروش به راحتی انجام پذیرد. روز گذشته قیمت شمش معامله شده در بورس حدود ۳۳۰۰ تومان بوده است که با احتساب کرایه و تحویل یک ماهه، چیزی حدود ۳۶۰۰ تومان در بازار آزاد تمام خواهد شد.

با توجه به نرخ شمش القا، قیمت میلگرد بطور میانگین در حدود ۴۲۰۰ تومان منطقی می باشد. اگرچه در این میان سهم کرایه حمل را نیز باید مدنظر قرار داد.

بررسی های صورت گرفته بر روی وضعیت بازار آهن کشور نشان می دهد قیمت اکثر مقاطع فولادی به مبلغ ۴۲۰۰ تومان به آرامی نزدیک شده است. در حال حاضر قیمت تیرآهن سایز ۱۶ ذوبی در کانال ۴۲۰۰ تومان معامله می شود. همچنین قیمت این مقطع اهن در سایز ۱۸ حدود ۴۱۵۰ تومان گزارش شده است. دیگر بخش های بازار از جمله میلگرد اجدار نیز از این قضیه مستثنا نیستند و نرخ این محصول نیز در سایز های ۱۲ و ۱۴ و ۲۰ حدود ۴۶۰۰ تومان گزارش شده است.

با توجه به وضعیت بازار اهن طی روز های اخیر، پیش بینی قیمت آهن آلات حاکی از ادامه این روند در هفته آتی می باشد و احتمال کاهش قیمت ها در هفته اینده وجود دارد.