شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش حدودی قیمت فولاد در جهان

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد؛ واردات سنگ آهن در چین طی هفته گذشته با رونق همراه بود. این رونق بدلیل سود خوب فولاد سازی چین بوده است. قیمت فولاد در کشور چین روندی افزایشی را در پیش گرفته است بطوری که کاهش عرضه و افزایش تقاضا موجب شده تا قیمت ها افزایش یابد. قیمت سنگ آهن در هفته گذشته با افزایش مواجه شد و نرخ ان در پایان هفته به ۸۰/ ۶۸ دلار در هر تن (خشک سی‌اف‌آر) رسید، این در شرایطی است که در هفته ماقبل آن قیمت سنگ آهن 68 دلار بوده است.

به عقیده برخی از کارشناسان این تاثیر بازار فولاد بر سنگ آهن طولی نمی انجامد و نهایتا تا 3 ماهه آینده نرخ این ماده اولیه به 60 دلار بازخواهد گشت و در یک سال آینده به 50 دلار نیز خواهد رسید، زیرا عرضه جهانی سنگ آهن یک روند صعودی را در پیش گرفته است.  قیمت قراضه طی هفته گذشته در ترکیه روندی صعودی داشت و قراضه سنگین خلوص ۲۰-۸۰ از ۳۱۸ دلار هفته قبل به ۳۳۰ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر) رسید. این افزایش قیمت بدلیل رفع نیاز ژانویه و همچنین پیش بینی افزایش قیمت قراضه در بازار داخلی امریکا می باشد که باعث شده قیمت ها در بازار ترکیه همچنان افزایشی بماند. این شرایط در فصل زمستان کاملا طبیعی بوده زیرا در این این فصل عرضه محدود می باشد. قیمت قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز ۵ تا ۱۰ دلار در مقایسه با هفته گذشته با افزایش مواجه شده  و به ۳۳۵ تا ۳۳۷ دلار در هر تن (سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا) رسید. این در شرایطی است که در بازار داخلی کشور ژاپن تقاضای فصلی ساخت و ساز بالا بوده و بازار قراضه هم رونق دارد.

در هفته گذشته رونق بازار قراضه باعث شد تقاضای بیلت افزایش یافته و قیمت آن بالا رود. قیمت بیلت در کشور چین افزایش داشته و از  ۵۷۶ دلار در اوایل هفته به ۵۸۴ دلار در هر تن (درب انبار) رسید. در استان هبی به دلیل کاهش میزان تولید، قیمت بیلت رشد داشته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.