شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

افزایش صادرات فولاد کشور

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، آمار های بدست امده از سوی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی از رشد صادرات محصولات فولادی کشور طی ده ماه ابتدایی سال جاری می باشد. بر این اساس در ده ماه ابتدایی سال جاری بیش از 5 میلیون و 367 هزار تن فولاد میانی که  شامل ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار تن اسلب و ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار تن بیلت و بلوم می باشد، از کشور صادر شده که رشد مجموع اینها ۸۹ درصد و رشد اسلب ۱۳۰ و رشد بیلت و بلوم ۶۵ درصد بوده است.

همچنین میزان صادرات آهن اسفنجی نیز طی ده ماه سال جاری به 567 هزار تن رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 130 هزار تن بوده که حدود 336 درصد رشد داشته است.
مجموع محصولات فولادی صادر شده از داخل کشور طی مدت یاد شده یک میلیون و 185 هزار تن گزارش شده که 25 درصد کاهش داشته است. بیشترین میزان افت صادرات محصولات فولادی، مربوط به صادرات ورق پوششدار بوده که 93 درصد کاهش داشته و پس از آن ورق گرم بالای 3 میلیمتر می باشد که 57 درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

بطور کلی، میزان صادرات ورق گرم بالای 3 میلیمتر 434 هزا تن، میلگرد کلاف ۲۱۶ هزار تن، شاخه ۲۱۲ هزار تن، تیرآهن ۱۴۱ هزار تن، ورق گرم زیر ۳ میلیمتر ۵۶ هزار تن، ورق پوششدار ۵۱ هزار تن و ورق سرد ۱۰ هزار تن بوده است که به ترتیب کاهش ۵۷ درصدی، افزایش ۳۵۰ درصدی، افزایش ۲۸ درصدی، کاهش ۱۴ درصدی، افزایش ۵۵۹۰۰ درصدی، افزایش ۱۰۴ درصدی و کاهش ۹۳ درصدی داشتند.

طبق آمار منتشر شده از انجمن فولاد کشور، واردات در بخش فولاد میانی با 76 درصد کاهش مواجه گردیده . از 186 هزار اتن در 10 ماه سال گذشته به 44 هزار تن در سال جاری رسیده است. البته در بخش فولاد میانی سهم اسلب ۲۲ هزار تن و افزایشی و در مقابل سهم بیلت و بلوم هم ۲۲ هزار تن اما کاهشی بوده است.

همچنین حجم محصولات فولادی وارد شده نیز در مدت مذکور یک میلیون و ۸۶۲ هزار تن بود که ۲۴ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.