شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

قیمت فولاد تا خرداد سال آینده افزایش نخواهد داشت

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، پس از اعتراضات متعدد از سوی اتاق تهران و تشکل های بخش خصوصی، علی الخصوص بنگاه هاس پایین دستی مصرف کننده فولاد به نحوه قیمت گذاری و عرضه محصولات به وزارت صنعت، این وزارت خانه هرگونه بالا بردن قیمت فولاد را تا پایان خرداد ماه سال آینده ممنوع اعلام کرد.

طبق گزارشات بدست آمد از سوی روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در روند عرضه فولاد و قیمت گذاری آن در بورس کالا نظر های متعددی از سوی تولید کنندگان فولاد خام و تولید کنندگان محصولات فولادی وجود دارد. این اختلاف نظر ها از سوی تولید کنندگان محصولاتی از قبیل لوله و پروفیل، لوازم خانگی، خودرو و... بوده است. همچنین از سوی خریداران و مصرف کنندگان ورق های فولادی نیز اظهاراتی وجود داشته است.

از سال گذشته تا کنون این اختلاف نظر ها چه در مورد نحوه قیمت گذاری ها و چه در نحره عرضه فولاد با شدت ای متفاوت وجود داشته است. انتقادات از سوی تولید کنندگان محصولات فولادی پایین دستی در صنعت فولاد همواره به نحوه قیمت گذاری ها و میزان عرضه توسط تولید کنندگان فولاد که معمولا دولتی و با شبه دولتی هستند، بوده است. این تولید کنندگان بر این عقیده اند که فولاد سازان همواره به بازار های صادراتی توجه بیشتری دارند و توجهی به نیاز داخل ندارند و حتی در شرایطی حاضر به صادرات با قیمت خیلی پایین تر هم هستند. این در شرایطی است که میزان تعرفه واردات از دید ان ها بالا است و تولید کنندگان پایین دستی در رقابت با فولاد سازان نمی توانند از فولاد وارداتی بهره مند شوند.

برخی از متقاضیان فولاد داخلی بر این عقیده اند که صادرات این فلز مهم به صورت خام و با قیمت بسیار پایین صورت می گیرد و میزان ارزش افزوده آن هم کم می باشد. با این شرایط هم انتقاد اصلی مصرف کننده ها به نحوه قیمت گذاری و عرضه این فلز مهم می باشد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.