شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

شرکت فولاد حامیران

شرکت فولاد حامیران با بیش از 50 سال تجربه درزمینه صنعت فولادهای آلیاژی

روند مثبت بازار فولاد

به گزارش شرکت فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد؛ امسال یک گام دیگر به توازن در زنجیره فولاد نزدیک می شویم. رئیس هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان  فولاد ایران بیان کرد: اغلب طرح هایی که طی 4 سال گذشته شروع شده، به بهره برداری رسیده یا در مرحله نهایی می باشد. این روند نشان می دهد که زنجیره فولاد به تدریج به سمت تعادل پیش می رود. سال های زیادی تراز تجاری فولاد منفی بود اما با اتخاذ تدابیری ویژه، این روند مثبت شده و صادرات فولاد افزایش یافته است.
اسلامیان در ادامه افزود: از جمله مشکلاتی که تولید کنندگان با آن مواجه بودند، موضوع تأمین آهن اسفنجی بود که با کاهش صادرات شرکت هایی نظیر گل گهر و میدکو، مشکلات واحدهای ذوب کاهش یافت. وی افزود: در شرایط تحریم باید برای صادرات تسهیلات ایجاد شود بطوری که تولید کنندگان توانایی این را داشته باشند که نیاز ارزی خود را از محل صادرات تأمین کنند. 
همانطور که قابل مشاهده است، فولاد بسیار به صادرات متکی است. در رابطه با این موضوع بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بررسی های صورت گرفته از آمار صادرات فولاد نشان می دهد که 40 درصد فولاد تولیدی سایر کشورهای فولادی صادر شود تا صنعت آنها رونق داشته باشد. این موضوع بیانگر آن است که صنعت فولاد به وابستگی زیادی دارد و کوچکترین تغییر می تواند، روند صادرات را به چالش بکشد.
وی در ادامه بیان کرد: این میزان صادراتی که صورت می گیرد، حجم بالایی دارد و اگر طرح های جدید وارد مدار تولید شود، بازار داخلی توان و کشش تقاضا را ندارد و باید صادرات توسعه یابد. در شرایط حاضر، باید با متنوع کردن زنجیره و ایجاد فضای جدید جهت کسب درآمد، برای همه بخش های این حوزه مجوز صادرات داده شود.
شما می توانید برای اطلاع از قیمت محصولاتی همچون قیمت فولاد بهلر ، قیمت فولاد HSS ، قیمت فولاد آلیاژی و دیگر محصولات با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.
برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.